• آذینرو
  • آرایشگاه مدیس

یوگا

۱۱-مهر-۱۳۹۷, ۰۷:۰۳ عصر
ارسال: #211
RE: یوگا
تصویر: images/smilies/undecided.gifسلام خوبید بچه ها،؟اینجا هنوز فعاله؟

 
نقل قول
۱۵-مهر-۱۳۹۷, ۰۳:۲۱ عصر
ارسال: #212
       
RE: یوگا
جلوگیری از ریزش مو با چند حرکت یوگا :


 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538912785_9856cb350f4ca17901d619960834d4e2.attach

این تمرین “حرکت شتر” گردش خون را در سر تقویت و ریزش مو را متوقف می کند. روی زانوها بنشینید و دست ها را روی قسمت پایین ستون فقرات قرار دهید. باسن را به سمت جلو بکشید و تیغه های شانه را به سمت همدیگر فشار دهید. به عقب خم شوید و دست ها را روی مچ پاها قرار دهید. بعد از ۵ نفس عمیق هنگامی که نفس را به داخل داده اید به حالت اولیه برگردید


 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538912842_77d8aee8999cdb4b28472bdc4c0f80b5.attach

این تمرین جریان خون را به سمت سر هدایت می کند. به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و دست ها را به اندازه عرض باسن از هم فاصله بدهید. با فشار آوردن روی انگشت های پا باسن را بالا ببرید و تمام وزن را روی پاها بیندازید. پاشنه پا باید روی زمین باشد و بدن به شکل “V” برعکس باشد. به مدت ۱ الی ۳ دقیقه در همین حالت بمانید سپس به حالت اولیه برگردید


 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538912913_e976650ea5da2919cfd420767dbc4e77.attach

به پشت دراز بکشید و زانوها را به سمت سینه خم کنید. زانوها را بغل کنید. هنگام بازدم زانوها را به سینه نزدیک تر کنید و هنگام دم رها کنید. بعد از ۱۲ نفس عمیق پاها را به آرامی رها کنید.


 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538912957_a92101ee43c2462428ff18222b930729.attach

این تمرین یوگا تولید اکسیژن در پیاز مو را تقویت می کند. روی زمین بنشینید و پاها را دراز کنید. کمر را صاف کنید و دست ها را همراه با دم بالا ببرید. همراه با بازدم به جلو خم شوید و در حالی که انگشت های پا یا مچ پا را گرفته اید پاها را بکشید. بعد از ۵ تا ۲۰ تنفس با بازدم بلند شوید و به حالت اولیه برگردید.

 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538913006_652a8f883211be7e78791e9f6fab356d.attach

به پشت دراز بکشید. هنگامی که نفس را داخل می دهید پاها را بالا ببرید به طوری که انگشت ها به جهت سقف قرار بگیرند. با شانه ها و پشت گردن تعادل بدن را حفظ کنید. ستون فقرات و پاها باید یک خط مستقیم را شکل بدهند. 30 ثانیه الی 1 دقیقه در همین حالت بمانید سپس به آرامی زانوها را خم کرده و به حالت اولیه برگردید.


 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538913041_8ac5f1711ddec11b9206dab495c11b6b.attach

یکی دیگر از حالت های وارونه یوگا که جریان خون را در سر تقویت می کند. صاف بایستید و پاها را به عرض شانه ها باز کنید. به آرامی خم شوید و پیشانی را به زانوها نزدیک کنید. کف دست ها را در کنار پاها روی زمین قرار دهید. 1 دقیقه در همین حالت بمانید سپس به حالت اولیه برگردید.


 تصویر: ./uploads/201810/post_91469_1538913074_1e58b2f22b1f3ba30b37a24c259984dd.attach

این حالت یوگا بدن را کاملا ریلکس می کند. به پشت دراز بکشید و دست ها را در حالی که کف دست ها به سمت بالاست کنار بدن قرار دهید. بدن را رها کنید. طبیعی نفس بکشید و ذهن تان را از افکار روزانه خالی کنید. به مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه در همین حالت بمانید. برای رها شدن از این حالت زانوها را به سمت سینه خم کنید و به بغل بچرخید. بازو را زیر سر قرار دهید و چدن نفس عمیق بکشید. سپس با کمک دست ها بلند شوید. 

ثابت شده است که این حرکات یوگا ریزش مو را متوقف می کنند. البته ناگفته نماند که اگر مدت زیادی است مشکل ریزش مو دارید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۲۷-خرداد-۱۳۹۸, ۱۰:۳۴ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۷-خرداد-۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #213
       
RE: یوگا
آموزش 8 حرکت یوگا برای درمان استرس :


1. حرکت بچه ( بالاسانا Balasana ) Child’s Pose

پوزیشن یا حرکت بچه یکی از اصلی ترین و موثرترین حرکات یوگاست. این حالت خوابیده با کشش پشت، درد این قسمت را از بین برده و همچنین برایسیستم عصبی و لنفاوی شما مفید است.

به گفته دکتر کندی " این حرکت یکی از حرکات کلیدی یوگاست که می توانید در هرجایی برای از بین بردن استرس آن را انجام دهید." 
این حرکت بسیار تجدید یا مسترد کننده است...این حرکت شما را به یاد دوران بچگی تان می اندازد و به ما اجازه می دهد تا به درون خودمان فرو رویم.


 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754298_76356894993c0b1a0a82114248cbf6c9.attach


2. خم شدن به جلو در حالت ایستاده ( آتاناسانا Uttanasana )Standing Forward Bend

آتاناسانا یک حرکت انتقالی است که عضلات عقب ران hamstrings، ران و کفل  hip شما را منبسط می کند و می کشد. این حرکت برای از بین بردناسترس، خستگی و افسردگی خفیف شناخته شده است. دکتر کندی متوجه شده که این حرکت با تغییر جریان خون در سراسر بدن، برای رهایی از استرس مفید است به خصوص زمانی که زانوها کمی خم شوند. 

 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754363_3b50036cf468ef14dfd4bde38051f6aa.attach


3. حرکت عقاب ( گاروداسانا Garudasana ) Eagle Pose

حرکت عقاب کمک می کند تا فشار تنش و استرس از طریق پشت، شانه ها و پاها از بدنتان خارج شود. 

چگونه؟
از آن جایی که حفظ تعادل در این حالت یا حرکت نیاز به تمرکز بالایی دارد، و بهبود تمرکزتان سبب خلاص شدن از هر استرسی می شود. همچنین انجام این حرکت حسی مانند یک آغوش گرم برای دست و پاهای شما دارد که می تواند احساس آرامش و خوشی شما را افزایش دهد. 



 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754497_a6258a088bd4b6e72b4553052a31889e.attach


4. حرکت جسد ( ساواسانا Savasana ) Corpse Pose

دکتر کندی این حرکت را به عنوان " حرکت آرامش بخش یا تمدد اعصاب "معرفی می کند و دلایل خوبی هم برای آن دارد. همان طور که با شنیدن نام این حرکت می توانید حدس بزنید، در این حالت باید به پشت و صاف دراز کشیده و چند دقیقه به همین حالت بمانید.

اگرچه دراز کشیدن به صورت کامل هنوز برای برخی از مربیان یوگا چالش برانگیز است، ولی برای سیستم عصبی شما فواید زیادی دارد. این حرکت باعث ایجاد پاسخ آرامش در بدن شما می شود، که به کاهش فشار خون و آرامش ذهنیشما کمک می کند. 


 
تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754574_a3977fef140a95b9ec67d3e20a33df2c.attach
5. حرکت بالا گذاشتن پاها روی دیوار ( ویپاریتا کارانی Viparita Karani ) Legs-Up-The-Wall Pose

یکی دیگر از ساده ترین و در عین حال مفید ترین حرکتهای مورد نیاز شما این است که به پشت روی زمین صاف دراز کشیده و پاهایتان را به سمت بالا روی دیوار قرار دهید. در حالی که دراز کشیدن به پشت می تواند شما را از هر گونه دردی خلاص کند، قرار دادن پاها به سمت بالا روی دیوار باعث بهبود جریان خون به قلبتان می شود. حتی می توان گفت این حرکت باعث کاهش روند پیری می شود.


 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754676_f1cf8bda9acf102b5fee187295cc7bae.attach


6. حرکت گربه – گاو ( مارجاریاسانا Marjaryasana ) Cat-Cow Pose

حرکت گربه- گاو قسمت پایین کمرتان را به سمت بالا می کشد، قسمتی که اکثر مردم روی آن فشار زیادی وارد می کنند. پشتتان را به آرامی و تا جایی که می توانید انحنا دهید، 10 بار این حرکت را به همراه تمرکز عمیق و تنفس برایرهایی هر گونه فشار از طریق ستون فقرات تان انجام دهید


 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754753_838c598469fe53d952f4f024cc5ea6ab.attach



7. پوزیشن پل ( ستو باندها ساراوانگاسانا ) Bridge Pose

حرکت پل برای کاهش خستگی، کمر درد، سر درد و حتی اضطراب و استرسکمک می کند. این حرکت به شما اجازه می دهد کمرتان را بکشید و 
تنش روی پاها و عضلات سرینی را از بین ببرید

 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560754919_1e7545c94ca452dcc1c8ac6a7ee1577d.attach


8. پوزیشن دلفین Dolphin Pose

به نظر می رسد قرار گرفتن به سمت پایین تاثیر عجیبی روی استرس دارد. این حرکت شبیه به حرکت downward dog است ولی باید ساعدتان را روی زمین بگذارید. با برعکس کردن بدنتان و قرار دادن ساعد روی زمین و تمرکز روی کشش عمیق پشت بدنتان می توانید استرس و اضطراب را کاهش دهید



 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560755007_972a9735f18061623fedacd4f407d194.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
  • بهرام بابایی
  • گروه ژ
۱۱-تير-۱۳۹۸, ۰۳:۵۱ عصر
ارسال: #214
 
RE: یوگا
 تصویر: ./uploads/201907/post_110348_1562070005_7586c74b4458ad1cba591204425af902.attachتصویر: ./uploads/201907/post_110348_1562070091_bd1704038fcb9a7f203ff7dff8d47e66.attach

تصویر: images/smilies/blush.gif
نقل قول
 سپاس شده توسط Soufi62 ، زندگی سالم
۱۵-تير-۱۳۹۸, ۰۹:۵۰ صبح
ارسال: #215
   
RE: یوگا
 تصویر: ./uploads/201907/post_86590_1562394001_bf95c2ae47cd44e5f341fb95044d46ad.attachتصویر: ./uploads/201907/post_86590_1562394042_d44634f4bfdf268f3ba42503e5932c47.attach

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط Soufi62 ، ساحلی
۱۷-تير-۱۳۹۸, ۰۹:۴۱ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۷-تير-۱۳۹۸ ۰۹:۴۷ صبح توسط ساحلی.)
ارسال: #216
   
RE: یوگا
تمرینات فک

-تمرین ۱

دهان را باز کنید، تا حد امکان فک را پایین بکشید.دقت کنید که در روزهای نخستین فشار زیادی به خود وارد نکنید و با گذشت زمان به تدریج بر کشش فک پایین بیافزایید.پس از گذشت پنج ثانیه دهان را ببندیدو پس از چند لحظه دوباره تمرین را تکرار کنید.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.پس از گذشت هفته اول زمان را به ۱۰ ثانیه برسانید.

فواید : این تمرین باعث تقویت عضلات فک می شود. در نتیجه مانع از پیدایش چروک در اطراف دهان می شود.



تمرین ۲

این تمرین نیز همانند تمرین ۱ است.با این تفاوت که پس از کشیدن فک پایین به سمت پایین، ابروها را به سمت بالا بکشید.پس از گذشت پنج ثانیه، دهان را ببندید و پس از چند لحظه مکث دوباره تمرین را تکرار کنید.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.پس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۰ ثانیه برسانید.

فواید : این تمرین علاوه بر کشش صورت موجب تقویت عضلات فک می شود. همچنین باعث کشش در ناحیه پیشانی می شود و پس از گذشت چند هفته به تدریج چین و چروک های ناحیه پیشانی برطرف می شود.



تمرین ۳

به نقطه ثابتی در مقابل صورت خیره شوید.حالا کمی فک پایین را جلو آورید و سپس به سمت چپ ببرید. پس از ۷ ثانیه مکث فک را به حالت اول بازگردانید و این بار به سمت راست ببرید.این تمرین را ۳ بار در هر طرف انجام دهید.پس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۵ ثانیه برسانید.

فواید : این تمرین باعث تقویت عضلات فک می شود و آن را خوش حالت می کند.

تمرین ۴

(حالت شیر) به حالت چهار زانو بنشینید.به نقطه ثابتی در مقابل صورت خیره شوید.کف دست ها را بر روی زانوها بگذارید.انگشتان دست ها را از یکدیگر جدا کنید.حالا کمی به جلو متمایل شوید و دهان را باز کنید.سپس زبان را تا حد امکان بیرون بیاورید.نفس را با صدا تخلیه کنید صدایی که در این حالت خارج می شود شبیه صدای شیر است از این رو این تمرین را حرکت شیر می نامند.سپس زبان را تو ببرید و پس از نفس گیری مجدداً تکرار کنید.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.

فواید : این تمرین موجب کشش و تقویت عضلات صورت و گلو می شود.

گونه

-تمرین ۱

دست ها را دو طرف صورت قرار دهید سپس دست ها را به سمت داخل فشار دهید و پوست را بالا بکشید.پس از ۷ ثانیه دست ها را از صورت بر دارید و بگذارید که پوست صورت به حالتاول بازگردد.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.
پس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۵ ثانیه افزایش دهید.

فواید : این تمرین موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع از ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

توجه : قبل از انجام این تمرین دست ها و صورت را با آب و صابون بشویید و صورت را به کرم های گیاهی آغشته کنید.

تمرین ۲

دست ها را دو طرف صورت قرار دهید، سپس دست ها را به سمت داخل فشار دهید و پوست را پایین بکشید.پس از ۷ ثانیه دست ها را از صورت بردارید و بگذارید پوست صورت به حالت اول باز گردد.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.پس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۵ ثانیه افزایش دهید.

فواید : این تمرین موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

توجه : قبل از انجام این تمرین دست ها و صورت را با آب و صابون بشویید و صورت را به کرم های گیاهی آغشته کنید.

تمرین ۳

دست ها را دو طرف بینی بگذارید. سپس دست ها را به سمت داخل فشار دهید و به سمت بیرون بکشید.همراه با این عمل پوست صورت به طرفین کشیده می شود.پس از ۷ ثانیه دست ها را از روی صورت بردارید و بگذارید که پوست به حالت اول بازگردد.این تمرین را ۳ بار انجام دهید. پس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۵ ثانیه افزایش دهید.

فواید : این تمرین موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع از ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

توجه : قبل از اقدام به انجام این تمرین دست ها و صورت را با آب و صابون بشویید و صورت را به کرم های گیاهی آغشته کنید.

خدایا شکرتتصویر: /images/smilies/new/lub.png

 
نقل قول
۶-مرداد-۱۳۹۸, ۰۱:۰۸ عصر
ارسال: #217
   
RE: یوگا
 تصویر: ./uploads/201907/post_107414_1564306699_e7dd6cb4acd677895031f5cd33df236e.attach

خدایا شکرتتصویر: /images/smilies/new/lub.png

 
نقل قول
 سپاس شده توسط زندگی سالم
۱۶-مرداد-۱۳۹۸, ۱۱:۰۶ صبح
ارسال: #218
   
RE: یوگا
 تصویر: ./uploads/201908/post_86590_1565163335_c0fcc5571d54c6f3c312e3de3fa5165e.attach

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط marcopolo
۲۶-مرداد-۱۳۹۸, ۱۲:۱۹ عصر
ارسال: #219
     
RE: یوگا
 تصویر: ./uploads/201908/post_104036_1566031785_59b1eabf2afa12296dec7c141d775136.attach

اپلیکشن بیکیوت (Becute) 

برای دانلود به بازار و گوگل پلی مراجعه کنید .

اپلیکشن بیکیوت ویژه آرایشگران بر روی سیب آپ قرار گرفت .

بیکیوت سامانه ارتباط آنلاین شما و آرایشگاههای زنانه است .
نقل قول
۲۶-مرداد-۱۳۹۸, ۱۲:۲۱ عصر
ارسال: #220
RE: یوگا
منم شنیدم دو نوع یوگاست یکی برای اعصاب و دیگه برای لاغری
نقل قول
 سپاس شده توسط marcopolo
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام