• آذینرو
  • آرایشگاه مدیس

می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟

۴-تير-۱۳۹۷, ۱۰:۳۹ صبح
ارسال: #341
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
هر دونوع کلسیم و ویتامین د برای استحکام استخوان های بدن توصیه شده اند. مصرف فولیک اسید برای مادران باردار اصلی مهم به شمار می رود. و آهن، وظیفه تامین کیفیت بالای سلامتی خون و سلول ها را در بدن به عهده دارد.

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط Ladyjooon ، hadis sh ، Sahraa71
۲۴-شهريور-۱۳۹۷, ۰۹:۳۰ عصر
ارسال: #342
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
تغذیه سالم چیست؟

تغذیه صحیح این نیست که به طور غیر واقعی لاغر بمانید و یا خود را از غذاهایی که دوست دارید، محروم کنید. بلکه تغذیه ای درست است که انرژی زیادی به شما بدهد، احساس سرزندگی کنید و خود را سالم بدانید. برای داشتن یک تغذیه صحیح باید بدانیم چه غذاهایی مفید هستند. این دانستن به این معنا نیست که چه بخوریم، بلکه باید بدانیم چه مقدار مصرف کنیم. در ابتدا غذاهایی که مغذی می باشند و غذا هایی که به خوردن آن ها علاقه دارید را شناسایی کنید. بعد آرام آرام غذا را بجوید و مزه غذاها را احساس کنید. بسیار مهم است که غذا را با علاقه بجوید. کلید یک رژیم سالم و متنوع، مصرف هر نوع غذای سالم می باشد. این رژیم شامل مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات، نان، غلات، سیب زمینی و مقدار ناچیزی چربی و قند می باشد. این رژیم باید بر اساس RDA باشد. RDA، موسسه ای می باشد که مقدار غذای روزانه را برای سلامت شخص، بیان می کند. هرم راهنمای غذایی نیز به انتخاب درست و صحیح غذا در روز کمک می کند.

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
۵-آبان-۱۳۹۷, ۰۳:۴۴ صبح
ارسال: #343
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
سلام
خیلی وقت بود به این تاپیک سر نزده بودم کسی هم توش فعالیت نکرده بود Sad

بچه ها یه کاری که من جدیدا میکنم و شماها هم میتونید انجام بدید حرکات ورزشی سبک توی خونه است برای اینکه سالم تر بمونیم .
مثلا وقتی توی آشپزخونه هستم و مدتی باید بایستم تا کاری رو انجام بدم ، پام رو به صورت صاف به عقب هول میدم اینکار هم پاتون رو قوی میکنه هم باسن تون رو میبره بالا
حرکت بعدی اینکه پام رو به سمت پهلو هام هول میدم
هر کدوم از این حرکت هارو 15 بار انجام میدم ( توی 3 تا ست 15 تایی )


شمام بیاین و این کارهای ساده و کوچیک رو انجام بدید

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط Sarakora ، K.L.S ، Sahraa71
  • بهرام بابایی
  • گروه ژ
۱۰-آبان-۱۳۹۷, ۰۸:۱۹ عصر
ارسال: #344
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
من جدیدا هر وقت می خوام عصبانی بشم و الکی فکر و خیال کنم شروع میکنم به ورزش ، اینجوری اون خشم من تبدیل به حرکت های ورزشی میشه و میبینم خیلی سریع هم حالم خوب میشه
من واقعا فکر نمیکردم بشه توی خونه ، ورزش کرد !! ولی باید بگم اشتباه میکردم
حتی برای شروع کار لازم نیست وزنه هم داشته باشید ، میتونید از بطری های یک لیتری آب استفاده کنید

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط پروانه ابریشم ، K.L.S ، سودی عروس ، Sahraa71
۶-آذر-۱۳۹۷, ۰۹:۲۵ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۶-آذر-۱۳۹۷ ۰۹:۲۶ عصر توسط سودی عروس.)
ارسال: #345
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
بیشتر خانواده‌ها با این تصور که آبکش کردن برنج باعث کم شدن نشاسته موجود در آن می‌شود، برنج را آبکش می‌کنند در حالی که این تصور کاملاً غلط است و با آبکش کردن برنج، قسمت قابل‌توجهی از فیبر محلول در آن از بین می‌رود و ارزش غذایی‌اش کم می‌شود.

برنج قهوه ای حاوی فیبر محلول بالا و شاخص نمایه گلایسمی پایین است. نمایه گلایسمی در مورد غلات، شاخصی است که سرعت هضم و جذب نشاسته در دستگاه گوارش نشان می‌دهد و هر چقدر نمایه گلایسمی غلات بالاتر باشد، نشاسته در بدن زودتر هضم و جذب و به قند تبدیل خواهد شد.

به این ترتیب غلات بدون سبوس یا غلاتی که از آرد تصفیه‌شده تهیه شده‌اند، در مقایسه با غلات سبوس‌دار، نمایه گلایسمی بالاتری دارند و با مصرف آن‌ها میزان قندخون در فاصله زمانی کوتاهی بالا می‌رود که برای سلامت مفید نیست.

برنج از جمله غلات مغذی و پرمصرف دنیاست. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است؛ کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده بخش بزرگی از رژیم غذایی هر فردی را تشکیل می‌دهند. البته برای حفظ ارزش غذایی این غله، باید به نحوه پخت آن توجه کرد که در زیر به 5 مورد در این‌باره اشاره می‌کنیم:….

برای پخت برنج آن را آبکش نکنید، زیرا تمام ویتامین‌های محلول در آب با آبکش کردن حذف می‌شوند. در واقع مهم‌ترین ارزش تغذیه‌ای خوراکی‌هایی مانند برنج و نان، ویتامین‌های گروه B است که برای سوخت‌وساز کربوهیدرات‌ها مورد نیاز هستند. این ویتامین‌ها به دلیل اینکه محلول در آب هستند وقتی طی حرارت زیاد در آب می‌جوشند در آب حل و با آبکش کردن برنج، دور ریخته می‌شوند و در نهایت برنج مصرفی اگرچه دارای مواد نشاسته‌ای است اما فاقد ویتامین‌هایی است که باعث سوخت‌وساز ترکیب‌های فوق و آزاد شدن انرژی‌شان می‌شود.
معمولاً اضافه کردن نمک هنگام خیس کردن برنج، تأثیری در افزایش یا کاهش ارزش غذایی آن ندارد اما نباید فراموش کرد مصرف زیاد نمک مانند سم است و باعث بروز بیماری‌هایی نظیر فشارخون بالا و پوکی استخوان می‌شود.
میزان کالری برنج به روغنی که در طبخ آن استفاده می‌شود، بستگی دارد. میزان کالری 100 گرم برنج که بدون روغن پخته می‌شود، نسبت به 100 گرم نان، کمتر است اما وقتی برای پخت به آن روغن اضافه شود، میزان کالری افزایش می‌یابد. در ضمن، یک قاشق غذاخوری برنج شفته، تقریباً معادل 5/1 قاشق غذاخوری برنج دانه‌دانه بوده و طبیعی است که کالری آن در واحد حجم، بیشتر باشد.
اگرچه خوردن غذاهای پوره شده به دلیل هضم راحت برای سالمندانی که مشکل جویدن دارند یا کودکانی که به آن‌ها غذای کمکی داده می‌شود، مناسب است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که وقتی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی و نان در اثر طبخ طولانی مدت «له» یا «شفته» می‌شوند، سرعت آزاد شدن قند (گلوکز) از ترکیب‌های نشاسته‌ای افزایش می‌یابد و به اصطلاح نمایه گلایسمی‌شان بالا می‌رود. به عبارت ساده‌تر، ترکیب نشاسته‌ای در بدن به سرعت به قند ساده تبدیل می‌شود و در نتیجه پاسخ انسولین بدن هم افزایش می‌یابد که در نهایت باعث بروز مشکلات متابولیکی خواهد شد. بنابراین مصرف برنج شفته یا له‌شده در سالمندانی که در معرض ابتلا به مشکلات متابولیسمی هستند، توصیه نمی‌شود و بهتر است مدت زمان پخت مواد غذایی نظیر برنج طولانی نباشد.
اگر از روغن‌های جامد یا مایع برای پخت برنج استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که مناسب‌ترین روغن‌ها، روغن‌های مایع گیاهی هستند که در میان آن‌ها روغن زیتون بهترین است. به این شرط که بعد از پخت برنج به آن اضافه شود.

khodaya shokretتصویر: images/smilies/heart.gif

آتلیه : لیلیوم / تشریفات : صدف / آرایشگاه : ؟ 
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
۹-آذر-۱۳۹۷, ۱۰:۰۴ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۹-آذر-۱۳۹۷ ۱۰:۰۵ عصر توسط سودی عروس.)
ارسال: #346
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
بر اساس مطالعه ای که در امریکا انجام شد، در افرادی که حداقل یک بار در هفته، ماهی (به صورت کبابی یا بخارپز) می خورند، سلامت مغز بهبود یافته و خطر اختلال شناختی و ادراکی و همچنین خطر بیماری آلزایمر کاهش می یابد.

مصرف منظم ماهی از بخش خاکستری مغز در نقاطی که با بیماری آلزایمر مرتبط است، محافظت می کند. حجم بخش خاکستری در سلامت مغز بسیار موثر است. هر چه حجم این بخش بیشتر باشد، سطح سلامت مغز بالاتر بوده و کاهش حجم بخش خاکستری به معنی کوچک شدن مغز است.

نتایج نشان داد که مصرف حداقل هفته ای یک بار ماهی، موجب حفظ بخش خاکستری در قسمت های مختلف مغز شده و خطر ابتلا به آلزایمر را 5 بار کاهش می دهد. در حقیقت اسیدهای چرب موجود در ماهی موجب بزرگ شدن و تقویت نورون ها (سلول های مغزی) در بخش خاکستری مغز می شوند. این پدیده مغز را در برابر بیماری آلزایمر محافظت می نماید.

مصرف ماهی، حافظه و قدرت ادراک و شناخت را نیز افزایش می دهد.

نکته مهم در این تحقیق این بود که مصرف ماهی سرخ شده در افزایش حجم مغز و یا محافظت در برابر کاهش ادراک و شناخت تاثیر چندانی ندارد.

khodaya shokretتصویر: images/smilies/heart.gif

آتلیه : لیلیوم / تشریفات : صدف / آرایشگاه : ؟ 
نقل قول
 سپاس شده توسط زندگی سالم ، Sahraa71
۵-دي-۱۳۹۷, ۰۹:۳۱ عصر
ارسال: #347
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
5 فایده مهم دوچرخه سواری!

قلب را قوی نگه می‌دارد
روحیه‌تان را بهتر می‌کند
روند کاهش #وزن را افزایش می‌دهد
تقویت #سیستم_ایمنی
استرس را کاهش می‌دهد

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
۲۹-بهمن-۱۳۹۷, ۰۳:۵۹ عصر
ارسال: #348
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
موز

موز غنی از ویتامین B6 است. کمبود این ویتامین موجب نازک شدن و ریزش موها می‌شود. این ویتامین باعث تولید گلبول‌های قرمز خون شده که به فولیکول‌های مو غذا می‌دهند و موجب رشد و درخشش موها می‌شوند.

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
۲-اسفند-۱۳۹۷, ۱۱:۲۲ صبح
ارسال: #349
     
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
برای کاهش وزن چطور باید قدم بزنید ، برنامه پیاده روی اصولی :
پیشنهاد ما به شما این است که 3 روز ابتدایی را در 15 تا 20 دقیقه قدم بزنید و بعد تدریجی به زمان آن بیفزاید و به 30 تا 60 دقیقه در روز برسانید.

به یاد داشته باشید قدم زدن و استفاده از توصیه ها به خودتان بستگی دارد . قدم زدن روزانه بین 7/000 تا 10/000 گام امکان پذیر است و برای کاهش وزن موثر است.

می توانید از گام شمار برای شمارش گام ها استفاده کنید که طبق آن بتوانید گام ها را کم یا زیاد و منظم فعالیت کنید.

اپلیکشن بیکیوت (Becute) 

برای دانلود به بازار و گوگل پلی مراجعه کنید .

اپلیکشن بیکیوت ویژه آرایشگران بر روی سیب آپ قرار گرفت .

بیکیوت سامانه ارتباط آنلاین شما و آرایشگاههای زنانه است .
نقل قول
 سپاس شده توسط زندگی سالم ، K.L.S ، Sahraa71
۱۲-اسفند-۱۳۹۷, ۱۲:۵۷ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۲-اسفند-۱۳۹۷ ۱۲:۵۸ عصر توسط زندگی سالم.)
ارسال: #350
   
RE: می خوام سالم تر زندگی کنم ، چه کنم ؟
شما باید لباس زیر ورزشی تان را حتما بعد از هر جلسه ی تمرینی بشوئید؛ حتی اگر تمرین سبکی داشتید و اصلا عرق نکردید.
ما پیشنهاد می کنیم که لباستان را با دست یا با استفاده از دور پایین ماشین لباسشویی بشوئید تا باکتری های موجود توی لباستان از بین بروند.

نحوه صحیح شستن لباس های زیر
توصیه بر این است که لباس‌های زیر با دست شسته و زیر نور آفتاب در مکانی به دور از گرد و غبار هوا‌ خشک و سپس اتوکشی شوند.




متاسفانه اغلب افراد کفش‌های کتانی و کیف‌های پارچه‌ ای‌ شان را با ماشین لباسشویی می‌شویند. لازم است بدانید میکروب‌های پنهان در این وسایل، بسیار آلوده و تا مدت‌ها داخل ماشین لباسشویی باقی مانده و به مرور باعث افزایش بار میکروبی لباسشویی و نفوذ آن به البسه بخصوص لباس‌های زیر می‌شود.
 

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام