ماهی رژیمی

۴-شهريور-۱۳۹۷, ۱۱:۳۳ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۴-شهريور-۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #11
       
RE: ماهی رژیمی
سالمون کبابی ادویه دار و گل کلم کبابی :

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون
یک قاشق غذا خوری زیره خرد شده
سه چهارم قاشق چای خوری نمک
یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه
چهار فنجان گلچه های گل کلم
یک چهارم فنجان گشنیز تازه، خرد شده
یک چهارم فنجان کشمش طلایی
یک قاشق غذا خوری آب لیمو تازه
یک دوم قاشق چای خوری پودر گشنیزیک
هشتم قاشق چای خوری ترکیب ادویه جات ( هر نوع که باب میلتان بود )

چهار عدد فیله سالمون به همراه پوست
اسپری پخت یا کمی روغن
چهار برش لیمو

 روش پخت سالمون کبابی

فر را تا 450 درجه فارنهایت گرم کنید.
روغن زیتون، یک دوم قاشق چای خوری پودر زیره، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. گل کلم ها را اضافه کنید و خوب در کاسه تکان دهید تا کاملا آغشته شوند. گل کلم ها را در یک لایه روی سینی پخت بچینید. سپس به مدت 18 تا 20 دقیقه روی دمای 450 درجه فارنهایت در فر بپزید. میکس گل کلم، گشنیز، کشمش و آب لیو را در یک کاسه ترکیب کنید. به آرامی بهم بزنید تا همگی آغشته شوند.

درجه حرارت فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت کاهش دهید.

یک دوم قاشق چای خوری باقی مانده از زیره، یک دوم قاشق چای خوری باقی مانده از نمک، پودر گشنیز و ترکیب ادویه جات را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. میکس ادویه جات را به صورت مساوی روی فیله ها بمالید. فیله ها را به صورتی که قسمت پوستشان زیر باشد روی سینی پخت که با فویل پوشانده شده و با اسپری پخت یا کمی روغن چرب شده بچینید. به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که فیله ها کاملا پخته شوند در دمای 400 درجه فارنهایت بپزید. سپس به همراه گل کلم ها و برش لیمو سرو کنید.

 تصویر: ./uploads/201808/post_91469_1535270526_1ff928e12129b0cca33cc3e68a8bb0dd.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۴-شهريور-۱۳۹۷, ۰۴:۳۵ عصر
ارسال: #12
RE: ماهی رژیمی
ماهی سالمون وقتی حسابی مرینیت بشه بخارپزش عالی میشه. فقط برای بو ندادنش پیاز حلقه کنیدو بچینید کف ظرف بخار پز ماهی رو هم بذارید داخلش و بذارید بپزه. یه روش دیگه هم تو تابه چدنی سالمونو از سمت پوستش بذارید خودش روغن میندازه بعد برگردونید با همون سرخش کنید

17 آذر 97 تبدیل شدم به یک عدد مامانتصویر: images/smilies/heart.gif
نقل قول
 سپاس شده توسط parmin.ab
۲۱-آذر-۱۳۹۷, ۰۳:۱۷ عصر
ارسال: #13
       
RE: ماهی رژیمی
تاکو ماهی رژیمی :

۱ قاشق غذاخوری ادویه مخلوط چینی (دارچین، رازیانه، میخک، بادیان ستاره ای)

۲ قاشق چای خوری پودر سیر 

۲ قاشق چای خوری ادویه پودر پیاز و نمک


۱ قاشق غذاخوری پاپریکا

۲ عدد فیله ماهی (نواری برش خورده)

۲ پیمانه کلم برگ خرد شده

۱/۲ پیمانه پیازچه خرد شده

۱/۴ پیمانه جعفری خرد شده

۱ قاشق غذاخوری مایونز کم چرب

۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش

۱/۲ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۳/۴ قاشق چای خوری نمک دریایی

۴ عدد نان ذرت ترتیلانصف یک آووکادو (خرد شود) 

حالا برای درست کردن این غذای رژیمی که فقط ۳۰ دقیقه زمان می برد تا درست شود، اول فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کن و یک کاغذ روغنی روی سینی فر بیانداز. حالا داخل یک ظرف ادویه ها را با هم مخلوط کن (پنج ادویه مخلوط چینی، پودر سیر، پاپریکا، پودر پیاز نمک) و روی ماهی ها بپاش تا کاملاً مزه دار شود و رویشان را بپوشاند. بعد نوار های ماهی ادویه ای را روی سینی فر بگذار و با یک اسپری روغن زیتون روی آن ها را اسپری کن. بگذار حدود ۲۰ – ۱۵ دقیقه در فر بماند تا حسابی پخته شود و به راحتی چنگال داخل آن فرو رود.

در یک ظرف دیگر کلم، جعفری، پیازچه، مایونز و آب لیموترش را با هم ترکیب کن و با نمک و فلفل سیاهی که داشتیم به آن طعم بده. حالا وقت بیرون آوردن ماهی ها از فر رسیده است. آن ها بیرون بیاور و همانطور گرم روی نان های ترتیلا بگذار و رویشان را از مخلوط سس کلم بریز در نهایت هم برش های آووکادو را روی آن قرار بده.
 
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1544615176_b68e58db82c2f51e6f1374996392be70.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
  • آرته
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام