غذاهای 100 کالری

۲۸-شهريور-۱۳۹۲, ۰۱:۳۸ عصر
ارسال: #31
RE: غذاهای 100 کالری
اینم غذای رژیمی امروز منو شوشو جونمTongue
[تصویر: غذاهای 100 کالری]
2تا بادمجون متوسط
2تا سیب زمینی متوسط
گوجه 1عدد
پیاز 1 عدد
نمک،فلفل،زدچوبه،آب به میزان لازمTongue
خوشمزه و سبک بود بدون حتی یه ذره روغن
نقل قول
 سپاس شده توسط mahsa 66 ، درسا ، GaMbAlOo ، پرینـاز ، neda+ali=nedali ، فرشته ی نجات ، ماهی قرمز ، رخند ، *elay*
۲۸-شهريور-۱۳۹۲, ۰۷:۰۸ عصر
ارسال: #32
 
RE: غذاهای 100 کالری
این غذا رو چند روز پیش برای ناهار شام خودم درست کردم
به روش غذاهای قبلی بود و این بار تن ماهی (بدون روغن) ریختم توش و 1 قاشق رب و سیر و زنجبیل رنده شده
گوجه و پیاز و کرفس و فلفل دلمه ای و چند پر جعفری
من از تن ماهی خوشم نمیاد اونم نوعیش که توی آب هست اما اینطوری خیلی خوشمزه شده بودWink

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

اینم آماده شده اش

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

کل کالریش رو 200 تا حساب کردم


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
اینم ناهار و شام دیروزم که خوراک سبزیجات و عدس بود و فوق العاده خوشمزه و سیر کننده

[تصویر: غذاهای 100 کالری]
[تصویر: غذاهای 100 کالری]

آرامش آن است که بدانیم:در هر گام دستهایمان در دست خداست. Heart
نقل قول
 سپاس شده توسط m.vadi ، سوسن 66 ، *ساناز* ، GaMbAlOo ، مونا خانووم ، معصومه ، فرشته ی نجات ، ماهی قرمز ، رخند ، *elay* ، شادی معنوی
۳-مهر-۱۳۹۲, ۱۱:۲۲ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۳-مهر-۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ عصر توسط mehrabaaan.)
ارسال: #33
RE: غذاهای 100 کالری
سلاااااااااام اینم دستور غذای رژیمی و خوشششششششمممززززززه و من درآوردی منCool

پیاز داغ با روغن خیییلییییییییییی کم درست کردم و بعد زردچوبه و فلفل و ادویه کاری و پودر سیر و پودر زیره رو بهش زدم طوری که حالت خمیری شدHehe!

مرغ رو خورد کردم (من اینجا از 1/4 سینه مرغ استفاده کردم و به نظرم مقدارش خوب بود)و به پیاز داغ اضافه کردم و یکم تفت دادم و چون روغنش کم بود و مواد ته میگرفت من یکم آب بهش اضافه کردم و در ماهیتابه رو گذاشتم که مرغا با بخار پخته شن .Sleepy

بعدش رب زدمو یه کوچولو جعفری خشک و بعد عدسی پخته رو بهش اضافه کردم و مواد رو با هم مخلوط کردم و بعد یکم رب زدمو یه کوچولو دیگه آب و بعد در ماهیتابه رو دوباره بستم که مواد مزشون قاطی شه و بعد که آبش جمع شد کشیدم تو ظرفBig Grin
خداییش خیلیییییییییییییی خوشمزه بود و البته کم کالری Hehe!
فکر نکنم از 150 تا بیشتر شه Cool

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

امسال ، سال ما دو تاااااااااااااس ^_^
نقل قول
 سپاس شده توسط پرینـاز ، درسا ، فرشته ی نجات ، p@rdiS ، ماهی قرمز ، رخند ، *elay*
  • گروه ژ
  • بهرام بابایی
۵-مهر-۱۳۹۲, ۰۸:۱۲ عصر
ارسال: #34
RE: غذاهای 100 کالری
عدس رو میذاریم بپزه بعد کدو تبل رو خورد میکنیم و بهش اضافه میکنیم وقتی کدو ها هم پخت درمیاریم و له میکنیم و دوباره به عدس اضافه میکنیم و بعد پیاز داغ درست میکنیم واسش و یکم نمک اضافه میکنیم.بعد شکر رو بستگی داره به ذائقتون که اونم اضافه میکنیم (اگه کدوهاتون شیرین بود که خب کم میریزین شکر رو ولی واسه ما کدوهاش کوچولو بود که هنوز شیرین نشده بودن و شکر بیشتری ریختیم)
بعد که آب غذا بخار شد غذا آمادس...

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

امسال ، سال ما دو تاااااااااااااس ^_^
نقل قول
 سپاس شده توسط درسا ، ماهی قرمز ، *elay*
۱۴-مهر-۱۳۹۲, ۰۵:۰۵ عصر
ارسال: #35
RE: غذاهای 100 کالری
این کوفته خوشمزه لاغرتان می کند
این غذای رژیمی انتخاب خوبی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند به شمار می‌رود.

مواد لازم برای 2 نفر :
عدس : یک سوم پیمانه
آب : 2 پیمانه
بلغور : یک سوم پیمانه
روغن زیتون : 3 قاشق غذاخوری
پیاز خردشده : یک دوم بزرگ یا یک عدد متوسط
زیره سبز : یک دوم قاشق چایخوری
جعفری خردشده : 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
موسیر و آبلیمو : به مقدار دلخواه

طرز تهیه :
ابتدا عدس را بشویید، با آب درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. اگر روی آن کف کرد با قاشق بگیرید. شعله‌ آن را کم کنید، نمک بزنید و بگذارید 30 دقیقه بپزد تا نرم شود. نگذارید تمام آب عدس بخار شود.

حالا بلغور را درون ظرف بریزید و به‌ آن نمک بزنید. سپس آن را درون قابلمه عدس بریزید. اگر آب کم است می‌توانید اضافه کنید. با هم مخلوط کنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید بپزد تا بلغور نرم شود و آب اضافی هم کم شود.

در همین حین روغن را درون یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید سپس پیاز را درون روغن بریزید و 15 ـ 10 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. سپس زیره را درون ظرف ریخته و کمی تفت دهید.

وقتی عدس و بلغور پخته شد همه را درون ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید.

همه مواد را درون یک کاسه بریزید. دستان خود را کمی خیس کنید و 5 ـ 3 دقیقه مواد را ورز دهید. اگر مواد به دستتان می‌چسبد کمی دست خود را خیس کنید و اگر مواد به نظرتان خشک شده کمی آب به آن اضافه کنید. جعفری را نیز به مخلوط اضافه کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید. در نهایت مواد را به صورت کوفته به اندازه‌های دلخواه درون ظرف چیده و با جعفری تزیین کنید.

_ عدس حاوی مقادیر قابل توجهی پروتئین (26 درصد)‌، اسیدفولیک و فیبرهای محلول و نامحلول غذایی است. از ویتامین‌های موجود در عدس می‌توان به ویتامین‌های C و B اشاره کرد. فیبر محلول موجود در عدس همراه کلسترول باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود. علاوه بر آن این فیبر موجب کاهش هضم و جذب کربوهیدرات‌ها می‌شود. بنابراین از تغییرات سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

عدس به جلو راندن غذا در لوله گوارش سرعت می‌بخشد، بنابراین از یبوست جلوگیری می‌کند. از آنجا که فیبرهای نامحلول موجود در عدس قابل هضم نیستند و بدون تغییر از بدن دفع می‌شوند، بنابراین کالری اندکی را به بدن می‌رسانند و در عین حال قسمتی از حجم غذا را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین این غذای رژیمی انتخاب خوبی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند به شمار می‌رود. همچنین به این ترتیب افرادی که قصد کاهش وزن دارند می‌توانند به علت پروتئین بالا، عدس را جایگزین گوشت قرمز کنند. بعلاوه عدس غذای مناسبی برای افرادی است که از رژیم‌های گیاهی استفاده می‌کنند.

هر پیمانه عدس (198 گرم)‌ پخته شده و بدون نمک حاوی 230 کالری، 16 گرم فیبر و 18 گرم پروتئین است. همچنین این مقدار عدس حاوی 37 درصد آهن است که به غنی‌شدن ذخایر آهن بدن کمک می‌کند. مزیت آهن عدس نسبت به آهن موجود در گوشت این است که مجبور نیستید به همراه آهن، چربی و کالری بالایی دریافت کنید.

آهن هم در ساختار هموگلوبین که برای نقل و انتقال اکسیژن لازم است شرکت می‌کند و هم جزء کلیدی آنزیم‌هایی است که در تولید انرژی و سوخت و ساز نقش دارند.

عدس پخته نشده را در صورتی که در جای خشک، خنک و تاریک قرار دهید تا 12 ماه قابل نگهداری است. از آنجا که انواع مختلف عدس زمان طبخ متفاوتی دارند، آنها را با هم مخلوط نکنید. عدس پخته شده را می‌توان تا 3 روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد.

Angel
نقل قول
 سپاس شده توسط درسا ، معصومه ، ماهی قرمز
۱۴-مهر-۱۳۹۲, ۱۱:۱۱ عصر
ارسال: #36
   
RE: غذاهای 100 کالری
اینم غذاهای بنده

این یه ناهار کم کالری برای دونفره البته
تخم مرغ و سیب زمینی آب پز
[تصویر: غذاهای 100 کالری]

من یه چاشنی برای سبزیجات آب پز گرفتم عااالیه و خوشمزه
مارک همیشک

[تصویر: غذاهای 100 کالری]
ماهی
تو فر آماده شده بدون ذره ای روغن
ادویه زدم و گذاشتم تو فر همین

[تصویر: غذاهای 100 کالری]
اینم که معلومه فیله است که تو ماهیتابه در دار درست کردم بدون روغن و سبزیجات آب پز

[تصویر: غذاهای 100 کالری]
این خیلی کم کالری نیست ولی جوری درست کردم که خیلی هم کالری بالایی نداشته باشه
ماکارونی رو با نمک و آب گذاشتم پخته بعد آب کش کردم و سس روش هم سویاست با فلفل دلمه ای که خیلی کم روغن درست شده

[تصویر: غذاهای 100 کالری]
اینم شام امشبمون بودSmile
گل کلم و سیب زمینی آب پز
نقل قول
 سپاس شده توسط درسا ، mahsa 66 ، yektaa ، فندق ، رسپینا ، nillgoon ، nirvana-ra ، neda+ali=nedali ، فرشته ی نجات ، p@rdiS ، nasrin_ae ، Perlanta ، bahar gol ، ماهی قرمز ، saraiiii ، عشق احسان ، رخند ، *elay*
۱۷-مهر-۱۳۹۲, ۰۳:۱۴ عصر
ارسال: #37
RE: غذاهای 100 کالری
سلام اینم خوراک سبزیجات امروز من
مواد لازم:
کدوسبز 3-4 عدد
هویچ 2-3 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد کوچک
گوجه 1 عدد
قارچ 5-6 عدد
پیاز 1 عدد متوسط
آب مرغ یا گوشت یک کاسه
سویا یک کاسه ماست خوری( خشک)
آلو بخارا 8 عدد
سرکه بالزامیک
سس گوجه یا رب گوجه
نمک فلفل زنجبیل زردچوبه گردلیمو

اول پیاز رو رژیمی آماده می کنیم ( من آماده داشتم)
بعد همه ی مواد رو خرد می کنیم و همه به جز قارچ رو با اب گوشت داخل ماهی تابه می ریزیم
آلو بخارا رو هم از اضافه می کنیم
نمک و فلفل و زردچوبه و زنجبیل رو اضافه می کنیم و در آخر یکی دو قاشق غ سر خالی سرکه بالزامیک و یک قاشق غ سر خالی سس گوجه رو اضافه می کنیم و در ماهی تابه رو می بندیم

[تصویر: غذاهای 100 کالری]" alt="تصویر: [تصویر: غذاهای 100 کالری]" title="تصویر: [تصویر: غذاهای 100 کالری]" />

بعد در این فاصله روی سویا نمک و فلفل و گرد لیموی فراوان میریزیم و آب جوش اضافه می کنیم و در ظرف رو میذاریم تا یک ربع بمونه

[تصویر: غذاهای 100 کالری]" alt="تصویر: [تصویر: غذاهای 100 کالری]" title="تصویر: [تصویر: غذاهای 100 کالری]" />

بعد از یک ربع سویا رو آبکش میکنیم و روش آب سرد می گیریم و با قارچ خرد شده به غذا اضافه می کنیم

[تصویر: غذاهای 100 کالری]" alt="تصویر: [تصویر: غذاهای 100 کالری]" title="تصویر: [تصویر: غذاهای 100 کالری]" />


با عرض پوزش از حضار کالریش رو نرسیدم محاسبه کنم و اینکه شارژ دوربینم تموم شد از غذای نهایی عکس نگرفتم ولی یه چیزی میشه شبیه غذای دوستان.
با تشکر از همه و درسای عزیز.

باید زار بزنیم تمام فرهنگ های بی بوسه و بغل را...
نقل قول
 سپاس شده توسط سوسن 66 ، درسا ، یلداجون ، nirvana-ra ، هری پاتر ، nazgol22 ، p@rdiS ، زیبای خیلی خفته ، tara 1987 ، ماهی قرمز ، رخند
۲۹-مهر-۱۳۹۲, ۰۸:۰۰ عصر
ارسال: #38
 
RE: غذاهای 100 کالری
اینم خوراک سبزیجات با کمی سینه مرغ در حد 100-150 کالری شبیهشو قبلا گذاشتم

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

آرامش آن است که بدانیم:در هر گام دستهایمان در دست خداست. Heart
نقل قول
 سپاس شده توسط nirvana-ra ، هری پاتر ، z.s ، یاقوت سپید ، معصومه ، بتیس ، maryam95 ، فرشته ی نجات ، suniyarad ، یاسمین گلی ، شقایق محسن ، رخند ، *elay* ، m.pardis
۳۰-مهر-۱۳۹۲, ۰۵:۲۹ عصر
ارسال: #39
 
RE: غذاهای 100 کالری
اگر فکر کردید رفتم تو تثبیت و اینجا رو فراموش کردم سخت در اشتباهید وقت نمیکنم بیام دستور بذارم
این ناهار رو چند روز پیش درست کردم
گوشت چرخکرده رو تو پیاز و نمک خوابوندم خیلی کم شاید 50 گرم بود بعد مثل کباب تابه ای ته ماهی تابه پهن کردم روشم قارچ و فلفل دلمه ای و کدو و گوجه چیدم
خیلیییییی عالی شد کالریشم 200 گرفتم آخه گوشتم یکمی به نظرم چرب بود

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

[تصویر: غذاهای 100 کالری]

آرامش آن است که بدانیم:در هر گام دستهایمان در دست خداست. Heart
نقل قول
 سپاس شده توسط پرینـاز ، z.s ، معصومه ، shidil ، *ترمه بانو* ، هری پاتر ، nazgol22 ، فرشته ی نجات ، suniyarad ، xSaMiRax ، fatemeh-hamid ، زیبای خیلی خفته ، شقایق محسن ، mahsa620 ، prancess kocholo ، ماهی قرمز ، عشق احسان ، رخند ، *elay* ، m.pardis
۱۴-فروردين-۱۳۹۳, ۰۸:۴۱ عصر
ارسال: #40
RE: غذاهای 100 کالری
سبزیجات بخار پز
[تصویر: غذاهای 100 کالری]
نقل قول
 سپاس شده توسط هری پاتر ، nazgol22 ، p@rdiS ، xSaMiRax ، درسا ، ایده ، شقایق محسن ، زیبای خیلی خفته ، فصل پاییزی ، عشق احسان ، fati69 ، رخند ، نسیم خانوم ، *elay* ، b_zakeri84
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام