• تقی زاده
  • سمیرا مرتضوی
نظرسنجی: این تاپیک ادامه پیدا کند؟
بلی
خیر
 

غذاهای کاملا گیاهی

۱۴-اسفند-۱۳۹۷, ۱۱:۳۹ صبح
ارسال: #31
     
RE: غذاهای کاملا گیاهی
طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات :

۱۰۰ گرم قارچ

۳/۴ پیمانه نخود فرنگی

۱ عدد هویج متوسط

۳ عدد پیازچه

۱ عدد فلفل چیلی

۱/۲ پیمانه گشنیز

۳/۴ پیمانه سیب زمینی خرد شده

۳/۴ پیمانه جوانه گندم

۳ الی ۴ قاشق غذاخوری سویا سس

۱/۴ پیمانه روغن کنجد

نمک و فلفل به میزانی که دوست داری

۱ بسته خمیر یوفکا یا سمبوسه

خب برای تهیه این اسپرینگ رول های خوشمزه ابتدا همه مواد را خرد کن، پیازچه ها را اوریب و نازک برش بزن، سیب زمین ها را آبپز و مکعبی خرد کن و بگذار کنار. حالا یک ماهیتابه بردار کمی روغن داخل آن بریز، قارچ ها را در آن تفت بده سپس آن ها را از روغن خارج کن و کنار بگذار. یک کاسه بزرگ بردار هویج رنده شده یا نگینی شده، سیب زمینی، پیازچه، جوانه گندم، گشنیز و فلفل چیلی را به روغن کنجد و سویا سس مخلوط کن تا حسابی طعم دار شوند. حالا قارچ و نمک فلفل را هم به این مواد اضافه کن و دوباره هم بزن. (حواست به میزان نمک باشد چون سویا سس نمک زیادی دارد)


 حالا ورق های آماده خمیر یوفکا را بردار کمی از مواد سبزیجات داخل آن بریز، لبه های خمیر را به سمت داخل تا کن و سپس آن را رول کن. رول های آماده شده را یکی یکی داخل ظرف بچین و برای اینکه خمیر سریع خشک نشود روی آن ها را یک پارچه تمیز نمدار قرار بده.ک قابلمه متوسط بردار، داخل آن را حدود ۱ بند انگشت روغن بریز و اجازه بده کاملا داغ شود. دانه دانه اسپرینگ رول های سبزیجات را داخل آن بریز و بگذار حدود ۳ دقیقه حرارت ببیند تا همه قسمت های آن طلایی شود. بعد آن ها را از روغن خارج کن و روی یک دستمال حوله ای بیانداز تا روغن اضافی شان گرفته شود. حالا اسپرینگ رول سبزیجات داغ و خوشمزه را داخل ظرف دلخواهت بچین و با چند برگ گشنیز تزیین کن. در کنار این غذا حتما سس تند و شیرین که مارک های ایرانی آن هم در سوپر مارکت ها هست را امتحان کن، بی نظیر می شود

به دلخواه خودت می توانی داخل آن گوشت چرخ کرده یا تکه های فیله مرغ هم بریزی


 تصویر: ./uploads/201903/post_91469_1551773307_7db9b92597115abc97d87dd29ae5fece.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۲۴-ارديبهشت-۱۳۹۸, ۰۲:۴۸ عصر
ارسال: #32
     
RE: غذاهای کاملا گیاهی
طرز تهیه اسنک گیاهی :

مواد داخلی این اسنک از بادمجان مکعبی خرد و تفت داده شده+قارچ و فلفل دلمه تفت داده شده+چند برش گوجه فرنگی و چند برگ اسفناج یا جعفری،نمک و فلفل و در صورت تمایل کمی پیاز داغ تشکیل شده.از مواد روی یک نان تست یا یک تکه نون ساندویچی بذارید،میتونید مقداری پنیر پیتزا یا یک ورق پنیر تست هم استفاده کنید،یک برش نان تست روش بذارید ،و داخل ساندویچ ساز پِرِس کنید.

 تصویر: ./uploads/201905/post_91469_1557832729_b795f8cfe43338a1c3e9760451e4852f.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۳۱-ارديبهشت-۱۳۹۸, ۰۲:۴۰ عصر
ارسال: #33
     
RE: غذاهای کاملا گیاهی
دو سه حبه سیر ریز خرد شده رو در کمی روغن زیتون تفت بدید تا بوی سیر بلند بشه بعد قارچ خرد شده رو اضافه کنید وقتی کمی تفت دادید مقداری اسفناج خرد شده و نمک و فلفل اضافه کنید.
فر رو با صد و هشتاد درجه روشن کنید.
روی نان باگت کمی روغن زیتون بزنید و از مواد روش بذارید و روی مواد پنیر ورقه ای بذارید.حدود ده دقیقه داخل فر قرار بدید تا فقط پنیر ذوب بشه(بسته به حرارت فر،شاید زمان کمتری لازم باشه،هدف فقط نرم شدن پنیره،با این زمان نون خشک نمیشه).
طعم و عطر ملایم سیر با ترکیب قارچ و اسفناج و پنیر واقعا دلپذیره


 تصویر: ./uploads/201905/post_91469_1558437052_ed784476d49de9a1d82c1d83bcbc6bad.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
  • گروه ژ
  • تشریفات وندا
۱-خرداد-۱۳۹۸, ۰۴:۱۲ عصر
ارسال: #34
     
RE: غذاهای کاملا گیاهی
خوراک گیاهی :

مخلوط حبوبات پخته (نخود،لوبیا،عدس)دو لیوان، بامیه یا بادمجان خرد و تفت داده شده یک و نیم لیوان، قارچ خرد شده دو لیوان،پیاز متوسط یک عدد خرد شده،سیر ریز خرد شده سه حبه،ساقه کرفس خرد شده یک عدد،گوجه فرنگی رنده یا پوره شده یک و نیم لیوان،فلفل دلمه سبز کوچیک یک عدد خرد شده،رب یک ق غذاخوری،روغن مایع چهار ق غذاخوری،آرد دو ق غذاخوری،آب دو و نیم تا سه لیوان،نمک و فلفل

طرز تهیه:

روغن رو در تابه بریزید و آرد رو تفت بدید تا کمی رنگش عوض بشه(نسوزه❗️)،بعد پیاز و سیر و بامیه(بادمجون) و فلفل دلمه و کرفس رو اضافه و با شعله ملایم پنج دقیقه تفت بدید.حالا قارچ و گوجه فرنگی و رب و آب رو اضافه کنید و بیست دقیقه ملایم بپزید ،حبوبات پخته شده و نمک و فلفل رو اضافه کنید و بذارید به غلظت مناسب برسه.

این 
خوراک رو با برنج قهوه ای یا معمولی سرو کنید و موقع سرو کمی جعفری روش بریزید.


 تصویر: ./uploads/201905/post_91469_1558528951_2d1142f8de34f1c45436564138be3687.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام