• تقی زاده
  • مرضیه محمدی

غذاهای مناسب برای انواع بیماریها

۱۹-دي-۱۳۹۶, ۱۲:۳۲ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۹-دي-۱۳۹۶ ۱۲:۳۴ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #21
       
RE: غذاهای مناسب برای انواع بیماریها
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی برای مبتلایان به دیابت :
مرغ                                               400 گرم
سیب زمینی                                  350 گرم
شیر کم چرب                                 80 میلی لیتر
خامه‌ی کم چرب                             160 میلی لیتر
پنیر گرویر رنده شده                        50 گرم
نمک و فلفل                                    به مقدار لازم
جوز هندی                                       کمی
جعفری تازه                                     مقداری

  سیب زمینی‌ها را پوست کنده و ورقه ورقه کنید. مرغ را نیز به همین ترتیب به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس در ظرف پیرکس یا هر ظرف دیگری که در فر قرار می‌دهید بریزید. نصف پنیر گرویری که دارید را روی تکه های خرد شده‌ی مرغ بریزید. جعفری خرد شده را نیز روی موادتان اضافه کنید. سپس یک لایه‌ی سیب زمینی‌های ورقه شده را روی آن قرار دهید. در یک ظرف دیگر شیر، خامه، جوز هندی، نمک و فلفل را مخلوط کنید. سس به دست آمده را روی سیب زمینی‌ها بریزید.  سپس بقیه‌ی پنیر گرویر را روی موادتان بریزید. ظرف را در فر با دمای 200 درجه قرار دهید. گراتن شما بعد از 45 دقیقه آماده‌ی سرو خواهد بود.
 
 تصویر: ./uploads/201801/post_91469_1515488081_ff749b40af4edb346c054cd602161bcb.attach


طرز تهیه سالمون در فویل مناسب دیابتی ها :
فیله ماهی سالمون: 4 تکه 200 تا 250 گرمی
روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
گوجه‌فرنگی:3 عدد متوسط، ساطوری
سیر: 4 حبه، ساطوری
آبلیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری
پودر آویشن: 2 قاشق چای‌خوری

1- فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روی تکه‌های ماهی کمی نمک و فلفل سیاه پاشیده و با اندکی روغن یک سمت آنها را چرب کنید.

2- گوجه‌فرنگی، سیر، آبلیمو، آویشن و روغن باقی‌مانده را با هم مخلوط کنید. 

3- 4 تکه فویل را به اندازه مناسب بریده و در هر کدام یک تکه ماهی را از سمتی که چرب شده در وسط فویل بگذارید. دور فویل را بالا بیاورید تا به شکل کاسه در آید.

4- مایه گوجه‌فرنگی را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر کدام را روی یکی از تکه‌های ماهی بریزید، سپس گوشه‌های فویل را در بالای آن جمع کرده و محکم ببندید. 

5- بسته‌های ماهی را در یک ظرف نسوز قرار داده و برای حدود 25 دقیقه در طبقه وسط فر بپزید، سپس از فر خارج کرده و همراه با سبزیجات پخته و نان جو یا برنج قهوه‌ای سرو کنید.

یکی از خطراتی که بیماران دیابتی را تهدید می‌کند، ناراحتی‌های قلبی است. ماهی آزاد به عنوان یک منبع غنی از امگا 3، خطر بروز این ناراحتی‌ها را کاهش داده و علاوه بر این ضمن تامین ویتامین «D» مقاومت بدن به انسولین را نیز بهبود می‌بخشد. اصولا ماهی آزاد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دیابتی‌هاست

 
 تصویر: ./uploads/201801/post_91469_1515488307_181ea768e9fb6f84d0e81f1d99995b7a.attach


طرز تهیه خوراک کدو :
کدو                                      350 گرم
گوجه فرنگی                          2 عدد
سیر                                      2 حبه
تخم مرغ                                4 عدد
روغن زیتون                           1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده                  مقداری
برگ بو                                   مقداری
جوز هندی                             مقداری

 کدوها را و ورقه ورقه کنید. گوجه فرنگی‌ها را نیز پوست کنده دانه‌هایش را در آورید و خرد کنید. در یک ماهیتابه گوجه فرنگی‌ها و کدوها را با روغن زیتون و برگ بو بپزید. زمانی که این مواد کاملاً پخته شدند برگ بو را در آورده و سپس جعفری، سیر له شده، جوز هندی رنده شده و همچنین تخم مرغ زده شده را به آن اضافه کنید.  مواد را یک ظرف نچسب ریخته و به مدت 30 دقیقه در فر در دمای 150 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. می‌توانید این خوراک را خنک یا گرم میل کنید.
 

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام