• تقی زاده
  • آرایشگاه مدیس

شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید

۱۷-فروردين-۱۳۹۶, ۱۲:۳۶ عصر
ارسال: #11
RE: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید
کمبود ویتامین دی هم ممکنه دلیلی بر جلوگیری از کاهش وزن باشه
نقل قول
۲۱-فروردين-۱۳۹۶, ۰۴:۲۷ عصر
ارسال: #12
RE: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید
 

استفاده از مواد غذایی آماده ،مصرف چربی ها و شیرینی ها و کم تحرکی عوامل اصلی اضافه وزن می باشند اگر تصمیم به کاهش وزن گرفته اید توصیه های ذیل این مطلب می تواند سرعت کاهش وزنتان را افزایش داده و متابولیسم بدنتان رافعال تر کنید.
 ۱-صبحانه را برای کاهش وزن از یاد نبریدحذف وعده های غذایی به منظور کاهش وزن کاملا اشتباه است .صبحانه اصلی ترین وعده روز  بوده و خوردن صبحانه تا یک ساعت بعد از بیدار شدن با کنترل انسولین نقش موثری در کاهش وزنتان دارد .صبحانه را هر روز میل کرده و آن را از یاد نبرید. [تصویر: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید]۲-استرستان را کنترل کنیدداشتن استرس در زندگی امروزی موضوع عجیبی نیست اما افزایش سطح استرس می تواند سبب تفزایش ترشح هورمون کورتیزول شده و در نتیجه موجب چاقی می شود. بنابراین  نگرانی های خود را فراموش کرده و از عوامل استرس زا دوری کنید .[تصویر: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید]۳-از پله به جای آسانسور استفاده کنیداستفاده کردن از پله ها سبب مصرف انرژی و کالری سوزی می شود و از این طریق از افزایش وزنتان جلوگیری می کند.پیاده روی به جای استفاده از وسایل نقلیه ،استفاده از پله به جای آسانسور روش های مفیدی در تسریع روند کاهش وزن محسوب می شود .[تصویر: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید]۴- غلات کامل را به برنامه غذاییتان اضافه کنیداستفاده از غلات کامل باعث سوزاندن چربی ها در بدن می شود.اضافه کردن غلات کامل مانند نان های سبوس دار و برنج قهوه ای سبب سوختن چربی ها شده و با کنترل سطح انسولین در بدن از بروز چاقی پیشگیری می کند.[تصویر: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید]۵-لاغری با چای سبز و آبنوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طی روز با افزایش متابولیسم بدن و فعال کردن آن باعث سم زدایی و چربی سوزی می شود .با نوشیدن آب حجم معده شما سریع تر پر شده و کمتر سراغ خوردن خوراکی های چاق کننده خواهید رفت .[تصویر: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید]۶- با ویتامین ث آشتی کنیداستفاده از ویتامین ث و منابع  آن مانند پرتقال، لیموترش، کیوی ،آناناس  و  گریپ فروت باعث افزایش چربی سوزی بدن شده و از افزایش وزنتان جلوگیری می کنند .سعی کنید از منابع طبیعی ویتامین ث به جای مکمل های این ویتامین استفاده کنید.[تصویر: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید]
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۲۵-شهريور-۱۳۹۷, ۱۱:۱۸ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۵-شهريور-۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #13
       
RE: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید
10 اشتباه رایج بانوان در کاهش وزن :

شما پروتئین زیاد مصرف میکنید :

«من چگونه پروتئین زیادی مصرف می‌کنم؟» حتماً می‌گویید در وبلاگ‌ها و سایت‌های زیادی توصیه شده است که برای کاهش وزن، پروتئین بیشتری بخوریم؛ زیرا پروتئین است که ماهیچه سازی می‌کند و سلول‌ها را ترمیم کرده و به ما انرژی می‌دهد و در متابولیسم بدن کاربرد داشته و به ما حس سیری می‌دهد. همه‌ی این نکاتی که گفته شده درست است. اما یک بشقاب پر از تخم مرغ و کینوآ و دانه‌های سویا و توفو و ... در واقع پر از پروتئینی است که لزوماً برای شما مناسب نیست. اما چرا؟ زیرا بدن شما نمی‌تواند این میزان پروتئین را تحمل کند. اگر بیش از اندازه پروتئین مصرف کنید در بدن تبدیل به چربی می‌شود و این اصلاً خوب نیست. هر خانم به طور متوسط به 46 گرم پروتئین در هر روز نیاز دارد و اگر از این میزان بیشتر به بدن پروتئین وارد شود روند کاهش وزن را دچار اختلال خواهد کرد و این یکی از اشتباهات رایج در روند کاهش وزن است.

کپی برداری از روی دوستانتان :

آیا هر گزینه‌ای که برای کاهش وزن دوستانتان مؤثر بوده برای شما هم مناسب است؟ نه لزوماً! این یکی از اشتباهات بسیار رایج است که اغلب افراد در دام آن می‌افتند. اگر در بسیاری از مسائل بتوان از کار دیگران الگوبرداری کرد؛ اما قطعاً در زمینه‌ی کاهش وزن و رژیم غذایی نمی‌توان چنین کاری را توصیه کرد. چرا؟ چون بدن هر فرد با دیگری متفاوت است. پس به دنبال یافتن رژیم غذایی مناسب برای خودتان باشید که ممکن است با رژیم غذایی دوستانتان کاملاً متفاوت باشد.


عدم مصرف چربی ها :

چربی‌های خوب و چربی‌های نامناسب داریم. از آنجا که چربی‌های خوب، مواد مغذی کلیدی هستند که به شما در احساس سیری طولانی‌تر کمک می‌کند، پس نباید در رژیم غذایی‌تان آن‌ها را حذف کنید.


عدم مصرف میوه و سبزیجات :

ممکن است بگویید که همان پنج عدد میوه را هر روز می‌خورید! اما بدانید که این پنج عدد، حداقل میزان توصیه شده است که شما می‌خورید. مشکل آنجاست که بیشتر مردم نیز فقط همان پنج عدد را می‌خورند و سپس متوقف می‌شوند. خوردن پنج عدد میوه در هر روز، آغاز مناسبی است اما باز هم فضای بسیار زیادی برای پر کردن آن با غذاهای نامناسب و پرکالری باقی می‌ماند. مثلاً می‌توانید این تعداد را به نه عدد در روز برسانید. پس هر چه بیشتر مواد خوراکی سالم بخورید جا برای مواد غذایی ناسالم کمتر خواهد بود. این کار دشوار نیست. مثلاً ساندویچ می‌خواهید؟ آن را پر از گوجه فرنگی و خیار کنید. تخم مرغ می‌خورید آن را با مقداری کاهو همراه کنید!

یک روز برای تقلب در برنامه تان کنجانده اید :

یکی از اشتباهات رایج در روند کاهش وزن این است که روزهایی خود را در خوردن آزاد می‌گذارید. خوب است که گاهی به خودتان جایزه بدهید اما آیا داشتن یک روز کامل بدون هیچ برنامه غذایی درست است؟ متأسفانه خیر! روزهایی آزادی در خوردنِ همه جور غذاهای نامناسب و پرکالری، ایده‌ی جالبی نیست، زیرا همه‌ی روزها را به امید رسیدن به روز آزادی، کم غذا می‌خوریم و رژیم را رعایت می‌کنیم تا روز موعود برسد در این حالت نسبت به غذاهای پرکالری هنوز هم احساس مثبتی داریم در حالی که به میوه و سبزیجات میل چندانی نداریم. پس بهتر است این رویکرد را تغییر دهیم.

حذف یک وعده غذایی :

قطعاً حذف وعده‌های غذایی، ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد، نه؟ شما مایلید وزن خود را کاهش دهید، پس در نگاه اول، حذف وعده‌ی غذایی منطقی به نظر می‌رسد؛ اما در واقع این ایده، کاملاً اشتباه است. زیرا هرچه قدر یک وعده‌ی غذایی را حذف کنید، احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد و این به خوردن بیشتر در وعده‌های غذایی بعدی منجر می‌شود و این یکی از اشتباهات رایج در کاهش وزن است.

همیشه فقط یک نوع غذا را میخورید :

داستان این است که ابتدا رژیم غذایی تازه‌ای را آغاز کرده‌اید که در آن غذاهای نامناسب و ناسالم و پرکالری حذف شده و به جای آن از خوراکی‌های سالم مصرف می‌کنید. در آغاز، نتیجه‌ی کاهش وزن، عالی پیش می‌رود و شما شاهد کاهش وزن خود هستید! اما بعد از مدتی با وجودی که کاملاً رژیم غذایی را رعایت می‌کنید اما کاهش وزنی ندارید. چه شده است؟ علت این است که وقتی یک مدتی غذای خاصی را مرتباً می‌خورید، بدن شما به این غذاها عادت کرده و دچار رکود می‌شود. شما تغذیه‌ی سالمی دارید؛ اما دیگر وزنتان کاهش نیافته است. برای ایجاد تنوع در کالری‌های مصرفی‌تان باید چه کاری انجام دهید؟ بهتر است که بدنتان را با غذاهای جدید و متفاوت غافلگیر کنید.

محاسبه دائمی کالری ها :

یکی دیگر از اشتباهات رایج، محاسبه‌ی دائم کالری‌هاست. به جای محاسبه‌ی کالری هر غذا، کمی هم به دنبال مشاهده‌ میزان مواد مغذی غذاها باشید. همیشه هم مقدار غذایی که می‌خورید مهم نیست؛ بلکه اینکه چه چیزی می‌خورید مهم است

پیشاپیش برنامه ای ندارید :

فرایندهای کاهش وزن ممکن است با شکست مواجه شود اگر شما برنامه‌ای برای هفته‌ پیش روی خود نداشته باشید. اگر شما در برنامه‌ریزی شکست بخورید؛ در واقع برنامه‌ای برای شکست خود ریخته‌اید. تصور کنید: امروز چهارشنبه است و شما آخر وقت به خانه آمده‌اید. درب یخچال را باز می‌کنید تا غذای سالمی را بپزید اما قفسه‌ها خالی است! فراموش کرده‌اید مواد غذایی تهیه کنید و خسته و گرسنه به خانه آمده‌اید! پس بهتر است یک پیتزا سفارش دهید. این اصلاً خوب نیست. بهتر است چنان برنامه‌ریزی کنید که هرگز به چنین راهکاری نرسید!

شما غذاهای سالمی میخورید که در واقع برای شما خوب نیستند :


این فهرست را ببینید:

  • گرانولا

  • تکه‌های غلات شیرین شده

  • اسموتی های موجود در مغازه‌ها

  • سالادهای موجود در غذاخوری‌ها

  • آب ویتامینه

  • بسته‌های آب‌میوه

  • سوپ‌های آماده

  • نودل‌ها

متوجه شدید؟ آیا آن‌ها غذاهای سالمی هستند؟ دوباره درباره‌ی آن‌ها بیندیشید. به نظر غذاهای سالمی می‌رسند اما در واقع سالم نیستند و لازم است آن‌ها را از فهرست خریدتان خارج کنید

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
  • گروه ژ
۱۵-شهريور-۱۳۹۸, ۱۲:۵۲ عصر
ارسال: #14
RE: شش دلیلی که شما وزن کم نمی‌کنید
ریزه خواری باعث چاقی میشه که اصلا هم به چشم نمیاد
نقل قول
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام