سالاد رژیمی

۲۸-بهمن-۱۳۹۷, ۰۴:۱۰ عصر
ارسال: #31
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد سبزیجات و جو با قارچ کره ای یک سالاد رژیمی :

  • یک فنجان بلغور جو

  • نمک به میزان دلخواه

  • دو عدد موسیر حلقه شده (یک قاشق چای خوری پودر موسیر)

  • یک سوم فنجان روغن گیاهی

  • دو قاشق غذا خوری روغن زیتون

  • ۲۵۰ گرم قارچ خرد شده

  • پودر فلفل سیاه به میزان دلخواه

  • پودر اویشن به میزان دلخواه

  • یک حبه سیر خرد شده

  • سه قاشق غذا خوری کره

  • یک فنجان برگ گشنیز تازه خرد شده

  • یک فنجان برگ جعفری تازه خرد شده

  • دو قاشق غذا خوری آب لیمو ترش

  • ۴۰ گرم پنیر پارمسان رنده شده


  • جو ها را درون آب نمک با حرارت متوسط اجاق برای ۳۰ تا ۵۰ دقیقه بپز تا نرم شوند سپس آبکشی کرده و بگذار به دمای اتاق برسد؛

  •  

  • همزمان موسیر ها را با روغن گیاهی درون یک ماهی تابه کوچک روی حرارت متوسط اجاق برای ۵ تا ۷ دقیقه تفت بده تا قهوه ای رنگ شود سپس از ماهی تابه خارج کرده و با نمک مزه دار کن ولی روغن آن را نگه دار ؛

  •  

  • روغن زیتون را روی حرارت متوسط اجاق گرم کن و قارچ ها را به آن اضافه کرده تا یک طرف آن کاملاً قهوه ای شود (۳ دقیقه) سپس قارچ ها را با نمک و فلفل مزه دار کرده و آن ها را برگردان تا طرف دیگرشان هم پخته شود (۵ دقیقه دیگر)؛

  •  

  • حرارت اجاق را پایین آورده و پودرآویش، سیر و کره را اضافه کن. ماهی تابه را کمی کج کرده تا قارچ ها کاملاً به کره اغشته شوند سپس قارچ ها را از ظرف خارج کن؛

  •  

  • جو های پخته، برگ های گشنیز و جعفری، آب لیمو ترش، پنیر پارمسان و دو قاشق غذا خوری از روغن موسیر را با هم مخلوط کرده و با نمک و فلفل مزه دار کن سپس قارچ ها را درون ظرف بریز. درست قبل از سرو کردن روی سالاد سبزیجات را موسیر و پنیر پارمسان تزیین کن.

 تصویر: ./uploads/201902/post_91469_1550407176_5d35ef1f24756b7b5716843962cbe880.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۱۷-فروردين-۱۳۹۸, ۰۳:۵۱ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۷-فروردين-۱۳۹۸ ۰۳:۵۲ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #32
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد رژیمی آروگولا با تخم مرغ :

۶ عدد مارچوبه تازه و گریل شده

۲ پیمانه آروگولا

نصف یک پرتقال فیله شده

۴ عدد تخم مرغ آبپز

گرانول فلفل قرمز

نمک و فلفل سیاه به میزانی که دوست داری

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش

۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال

۱/۳ پیمانه پنیر کم چرب مکعبی خرد شده

۱ قاشق غذاخوری شوید تازه خرد شده

خب برای شروع کار ابتدا مارچوبه ها را برای چند دقیقه با کمی روغن زیتون گریل کن. سبزی آروگولا را شسته و کف ظرف دلخواهت بریز. تخم مرغ ها را آبپز کن، پوستشان را به آرامی بگیر و از وسط نصف کن. بعد مارچوبه های گرم را از وسط نصف کن و روی آروگولا قرار بده. بعد هم تخم مرغ های نصف شده را روی آن بچین. کمی گرانول چیلی روی تخم مرغ ها بپاش و برو سراغ فیله های پرتقال. پرتقال را فیله یا حلقه حلقه کن و روی سالاد بگذار. حالا برای درست کردن سس ماجرا یک کاسه کوچک بردار و باقی مانده روغن زیتون را با آب پرتقال، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه مخلوط کن. سس را روی سالاد بریز یا در یک ظرف کوچک آن را در مرکز سالاد قرار بده. تکه های پنیر کم چرب صبحانه یا پنیر بز را روی سالاد پخش کن

 
 تصویر: ./uploads/201904/post_91469_1554553233_8f88e90528b05003ccf52884214f9d1b.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۱۸-فروردين-۱۳۹۸, ۰۹:۰۰ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۸-فروردين-۱۳۹۸ ۰۹:۰۱ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #33
       
RE: سالاد رژیمی
طرز تهیه سالاد سبز کبابی :

۲۵۰ گرم پنیر کبابی (مانند هالومی)

۱۰۰ گرم نخود فرنگی

۶ عدد مارچوبه پخته یا گریل شده

۲ عدد کدوی متوسط و حلقه شده

۱ پیمانه گوجه گیلاسی

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۲ حبه سیر یا موسیر

۱ قاشق غذاخوری ترشی کیپر (کاپاریس)

۲ پیمانه آروگولا

۱ پیمانه جعفری

۱ پیمانه کاهو خرد شده

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

ادویه سالاد به میزان لازم

۱/۲ لیمو ترش

نمک به میزانی که دوست داری

پنیر پارمزان به دلخواه

خب برای درست کردن این سالاد ۵ دقیقه ای ابتدا نخود فرنگی ها را در آب جوش همراه کمی نمک بجوشان تا نرم شود و سپس با آب سرد آن را آبکش کن. پنیر کبابی را ورقه ورقه کن، آن ها را با کدو های حلقه شده داخل یک کاسه بریز و روغن زیتون و نمک را به آن ها اضافه کن. اگر از کنسرو مارچوبه استفاده می کنی که هیچ و اگر نه مارچوبه های شسته شده را هم به دو قسمت تقسیم کن و به کدو و پنیر اضافه کن. پنیر ورقه شده و سبزیجات را برای چند دقیقه روی یک ماهیتابه یا دستگاه گریل قرار بده تا کاملا گریل شوند. حالا یک ظرف بزرگ بردار، آروگولا، کاهو و جعفری را کف آن پخش کن و سپس نخود فرنگی، گوجه گیلاسی های نصف شده و سبزیجات گریل را به آن اضافه کن. پنیر های کبابی را روی سالاد قرار بده و ترشی کاپاریس را روی آن بریز. یک کاسه کوچک بردار سیر یا موسیر له شده را به همراه ۱ قاشق روغن زیتون، نصف لیمو ترش و ادویه مخصوص سالاد مخلوط کن و روی سالاد جذاب و بهاری ات بریز. اگر دوست داشتنی می توانی کمی پنیر پارمزان به آن اضافه کنی.

 
 تصویر: ./uploads/201904/post_91469_1554615012_41e205a27c4d71c5cd0878ca7c0fb200.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
  • بهرام بابایی
  • گروه ژ
۱۹-فروردين-۱۳۹۸, ۱۲:۳۸ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۹-فروردين-۱۳۹۸ ۱۲:۳۹ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #34
       
RE: سالاد رژیمی
طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی :

۴۰۰ گرم پاستا

 
۱ پیمانه خیار شور خرد شده

۳۰۰ گرم کلم بروکلی پخته شده

۵ الی ۶ عدد گوجه گیلاسی نصف شده

۱۰ برگ کاهو خرد شده

۱ عدد ساقه کرفس

۲ عدد هویج متوسط و پخته شده

۱/۲ پیمانه ذرت پخته

۱/۲ پیمانه نخود فرنگی پخته

روغن زیتون، آب لیمو ترش، ادویه سالاد و نمک فلفل به میزانی که دوست داری

خب ابتدا سبزیجات را خوب بشور و آن هایی که باید پخته شوند را بپز. خیار شور و هویج را نگینی خرد کن و کاهو را هم به صورت نوار های باریک برش بزن. پاستا را طبق دستور روی بسته بندی آن با کمی نمک و ۱ قاشق روغن بپز. آن را آبکش کن و کنار بگذار. همه سبزیجات را داخل یک ظرف بزرگ بریز و کنار بگذار.

یک کاسه متوسط بردار؛ آب لیمو ترش، روغن زیتون، ادویه آماده سالاد و فلفل سیاه را با چند قاشق از آبی که پاستا را در آن جوشانده ای مخلوط کن. پاستا را به سبزیجات اضافه کن و هم بزن. سس را روی تمام مواد بریز و مخلوط کن. حدودا ۳۰ دقیقه این سالاد جذاب را داخل یخچال بگذار تا خنک شود

 
 تصویر: ./uploads/201904/post_91469_1554714482_865df4f8159c050dadbd7b5ee3a1ed1e.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۱۴-ارديبهشت-۱۳۹۸, ۱۰:۰۴ صبح
ارسال: #35
       
RE: سالاد رژیمی
یک چهارم سینه ی مرغ رو با نمک و فلفل و پیاز آبپز کنید(هشتاد کالری).بعد ریش ریش کنید و بدون روغن داخل تابه بریزید،یک تا دو ق مرباخوری رب گوجه فرنگی(یا سس باربکیو)+فلفل قرمز+پودر سیر+دو ق از آب مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا روی شعله ملایم آبش تبخیر و مرغ مزه دار بشه.
حالا داخل کاسه مقداری کاهوی خرد شده بریزید،روش یدونه کدو سبز کوچک(خرد شده)+یکم فلفل دلمه ای قرمز(یا هر رنگی که دوست دارید)+یکم گشنیز+مرغ مزه دار شده+نصف لیوان لوبیای پخته شده(کاملا بدون روغن،شصت کالری)،بذارید.
با لیموی تازه و نمک و فلفل سرو کنید


 تصویر: ./uploads/201905/post_91469_1556951670_d4de9672f22f71a8e5412587bbbf12d4.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام