سالاد رژیمی

۱۲-آذر-۱۳۹۶, ۱۲:۲۲ عصر
ارسال: #21
       
RE: سالاد رژیمی
 تصویر: ./uploads/201712/post_91469_1512291132_35539a82d63ccc1ade8413fde710fbbe.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۲۰-آذر-۱۳۹۶, ۱۲:۰۱ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۰-آذر-۱۳۹۶ ۱۲:۰۳ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #22
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد سبزیجات رژیمی :

آب غوره : 2 ق س
زرشک: 2 ق س
گردو (خرد شده): 2 ق س
سیر (رنده شده): 2 حبه
پیازچه (خرد شده): 5 عدد
پودر آویشن : یک دوم ق چ
پودر زیره : یک دوم ق چ
نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
سبریجات معطر (خرد شده): 250 گرم

_ آب غوره، زرشک، گردو، سیر، پیازچه، پودر آویشن، پودر زیره، نمک و فلفل سیاه را درون کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید.
_ سبریجات معطر (تره، شوید، مرزه، ترخون، ریحان، نعنا، گشنیز) را به مواد بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.
_  مخلوط مواد را داخل ظرف درداری ریخته و به مدت 60 دقیقه داخل یخچال بگذارید. بعد سرو کنید

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۲۵-آذر-۱۳۹۶, ۰۲:۲۰ عصر
ارسال: #23
       
RE: سالاد رژیمی
 تصویر: ./uploads/201712/post_91469_1513421258_bbdf40ceb0df2ed1dbfeb3400fbf24f1.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
  • بهرام بابایی
  • گروه ژ
۱-دي-۱۳۹۶, ۰۸:۴۶ عصر
ارسال: #24
RE: سالاد رژیمی
سالاد هندی

مواد لازم
زیره سبز=۱/۲-۱ قاشق چایخوری
گرم ماست=۱ فنجان یا ۲۵۰
خیار درشت که ریز خرد شده=۱ عدد
نمک و فلفل= به میزان لازم
برگهای گشنیز تازه که ریز خرد شده=۱/۴ فنجان

طرز تهیه:
1. روی شعله ملایمی ماهیتابه کوچکی می گذاریم و زیره را برای مدت کمی در ماهیتابه برشته می کنیم ، تا حدی که کمی تغییر رنگ دهد . باید مواظب باشیم که زیره نسوزد
2. بعد از اینکه زیره خنک شد به کمک ماشین آسیاب زیره را پودر می کنیم.
3. در یک کاسه ماست را کمی هم می زنیم و خیار و زیره و نمک و فلفل و گشنیز را با ماست قاطی می کنیم و به همراه غذا میل می کنیم.
اگر شما هم مزه زیره را دوست داشته باشین می توانید ریتا را امتحان کنید. مثلا به همراه کتلت میل کنید
نقل قول
۴-بهمن-۱۳۹۶, ۰۳:۴۰ عصر
ارسال: #25
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد رژیمی تخم مرغ و آووکادو :

تخم مرغ پخته شده : 6 عدد سفیده
کرفس خرد شده : به مقدار لازم
آووکادو : 1 عدد خرد شده
سیب سبز خرد شده : 1 عدد
مایونز : 2 قاشق غذاخوری
جعفری تازه : 1 قاشق غذاخوری ریز خرد شده
آب لیمو تازه : 2 قاشق چای خوری تازه 
فلفل تازه کوبیده
نمک درشت : 1/2 قاشق چای خوری 
فلفل تازه : 1/4 قاشق چایخوری
کاهو : برای سرو

تمامی مواد را درون کاسه ای با هم مخلوط کنید و در انتها سس مایونز، نمک، فلفل و آبلیمو تازه را به آنها اضافه کنید.
صبر کنید تا مواد کمی با هم مزه دار شوند.
برگ های کاهو را درون بشقاب سرو قرار داده و به اندازه دو قاشق غذاخوری از این سالاد را درون برگ کاهو بریزید.

 تصویر: ./uploads/201801/post_91469_1516795851_92d027396ceca7d69cb5db5a32e9ab10.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۵-بهمن-۱۳۹۶, ۱۲:۵۳ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۵-بهمن-۱۳۹۶ ۱۲:۵۵ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #26
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد رژیمی کاهو و مرکبات :

گریپ فروت ۱ عدد
پرتقال ۱ عدد
کاهو خرد شده ۲ پیمانه
کرفس ۱ شاخه
آووکادو ۱/۳
بادام هندی ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ۴-۵ شاخه
نمک و فلفل

 برای تهیه سالاد رژیمی کاهو و مرکبات ابتدا کاهو ها ضدعفونی کرده و به اندازه دو پیمانه کاهو را خرد کنید . برگ های یک شاخه کرفس را از آن جدا کرده و خرد کنید . چند شاخه جعفری را نیز خرد کنید و با کرفس و کاهو مخلوط کنید.پرتقال و گریپ فروت را پوست بکنید و آن ها را حلقه حلقه کنید و کف ظرف بچینید . می توانید برای زیبایی بیشتر سالاد از پرتقال خونی استفاده کنید .مخلوط کاهو و کرفس و جعفری را روی پرتقال ها و گریپ فروت بریزید . آووکادو و بادام هندی را کمی خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید . روغن زیتون و نمک و فلفل را باهم مخلوط کنید و بعنوان سس سالاد از آن استفاده کنید

*وجود آووکادو و بادام هندی در این سالاد رژیمی 
چربی های سالم و مفید بدن را تامین کرده و ارزش غذایی آن را بیشتر می کند . بنابراین نگران چربی موجود در آووکادو و بادام هندی نباشد چراکه چربی های غیرمفید هستند که موجب بروز چاقی ، افزایش وزن و چربی های شکمی می شوند 

 *مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از آب و فیبر و آنتی اکسیدان و ویتامین c هستند که به سلامت و شادابی پوست و مو شده و در مقابل آثار مخرب رادیکال های آزاد مبارزه می کنند . گریپ فروت متابولیسم بدن را افزایش داده و در روند کاهش وزن و چربی سوزی بسیار موثر است . همچنین گریپ فروت به علت تنظیم قند خون بدن برای بیماران دیابتی بسیار مفید است .
 تصویر: ./uploads/201801/post_91469_1516872118_aa2ad565e60667519893d3c41b656875.attach

 

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۶-مرداد-۱۳۹۷, ۱۰:۳۰ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۶-مرداد-۱۳۹۷ ۱۰:۳۰ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #27
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد خیار و شوید رژیمی

خیار : 2 عدد بزرگ خرد شده
پیاز قرمز : 1/4 خرد شده شده
ماست : 1/4 فنجان
لیمو بزرگ : 1 عدد برای مزه دار کردن ( به جای لیمو می توانید از 1/4 فنجان سرکه سفید استفاده کنید )
شوید تازه خرد شده : 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به مقدار لازم
سیر رنده شده : 1 عدد

خیار خرد شده، پیاز خرد شده و شوید خرد شده را با هم مخلوط کنید.
آب لیمو را اضافه و مخلوط کنید.
نمک، فلفل را اضافه و مخلوط کنید.
سری رنده شده و ماست را اضافه کرده و بگذارید برای یکی دو ساعت درون یخچال باشد تا مزه دار شود.
سپس سرو کنید


 تصویر: ./uploads/201807/post_91469_1532761221_e0583e3e3621367fade8c5d5f2882366.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۲۱-شهريور-۱۳۹۷, ۰۲:۳۹ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۱-شهريور-۱۳۹۷ ۰۲:۴۰ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #28
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد رژیمی کینوا با پنیر :

یک پیمانه کینوا
یک عدد کاهو
یک پیمانه گوجه گیلاسی خورد شده
نصف پیمانه فلفل دلمه ای رنگی خورد شده
نصف پیمانه خیار
نصف پیمانه پنیر فتا مربع شده
سه قاشق غذاخوری پیازچه خورد شده
سه قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

مواد لازم برای سس سالاد:
۴/۱ پیمانه روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
۲ قاشق غذاخوری آب
۲ قاشق چای خوری عسل
۲ قاشق چای خوری پونه خشک
نمک و فلفل سیاه به اندازه ای که دوست داری

ابتدا کینوا را خیس می کنیم تا تلخی آن گرفته شود و بعد می پزیم، دو پیمانه آب را می گذاریم تا به جوش بیاید و کمی نمک به آن اضافه می کنیم سپس کینوا را داخل آب در حال جوشیدن ریخته و حرارت را کم می کنیم تا با شعله ملایم آرام بپزد. بعد از آنکه آب جذب کینوا شد (که حدود ۱۰ الی ۱۲ دقیقه طول می کشد) کینوا آماده است. زمانی که غلاف حلقه ای و حلزون شکل، کمی از اطراف آن خارج شد، کینوا پخته شده و آماده است حالا می گذاریم تا خنک شود. در همین حین سس را آماده می کنیم. درون یک کاسه روغن زیتون بدون بو، آب لیمو ترش، آب، عسل و پونه را با هم مخلوط کرده و به آن نمک و فلفل و اگر دوست داری کمی ادویه سالاد اضافه می کنی.در ظرفی دیگر، کاهو و کینوا پخته شده را به همراه فلفل دلمه ای، پیازچه و جعفری خرد شده، خیار و پنیر فتا را با هم مخلوط کرده بعد سس خوشمزه ای که درست کرده بودیم را روی آن ریخته و هم می زنیم و در آخر گوجه های گیلاسی را آرام اضافه می کنیم تا له نشوند. حالا سالاد مغذی بدون گوشت و پروتئین حیوانی ما آماده است. اگر جزء افرادی هستی که لبنیات حیوانی هم مصرف نمی کنی، می توانی ازپنیر گیاهی به عنوان جایگزین پنیر فتا استفاده کنی.

تنوع سالاد با کینوا بسیار زیاد است تو می توانی به سلیقه خودت مواد مختلف را جایزگزین و یا ترکیب های جدیدی کنار هم بگذاری. بیش ترین ترکیباتی که در سالاد های حاوی کینوا وجود دارند: پیاز قرمز، زیتون سیاه، لوبیا قرمز، اسفناج و ترکیب آن با میوه است.


 تصویر: ./uploads/201809/post_91469_1536750485_5119b777205edf3386c7e278a8dc98c0.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۲۶-آبان-۱۳۹۷, ۱۲:۵۱ عصر
ارسال: #29
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد لوبیا مکزیکی یک وعده رژیمی :

  • ۴۰۰ گرم لوبیا سیاه پخته

  • ۴۰۰ گرم لوبیا قرمز پخته

  • ۴۰۰ گرم لوبیا سفید پخته

  • یک عدد فلفل دلمه ای سبز خرد شده

  • یک عدد فلفل دلمه ای قرمز خرد شده

  • ۳۰۰ گرم دانه ذرت پخته

  • یک پیاز بنفش خرد شده

  • یک دوم فنجان روغن زیتون

  • یک دوم فنجان سرکه سیب

  • سه قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه

  • دو قاشق غذا خوری شکر سفید

  • یک قاشق غذا خوری نمک

  • یک حبه سیر خرد شده

  • یک چهارم فنجان برگ گشنیز خرد شده

  • یک دوم قاشق غذا خوری پودر زیره

  • یک دوم قاشق غذا خوری پودر فلفل سیاه

  • یک گرم سس فلفل تند

  • یک دوم قاشق چای خوری ادویه تند مکزیکی


  • در یک ظرف بزرگ همه لوبیاها و فلفل دلمه ای ها را به همراه دانه های ذرت و پیاز بنفش بریز.

  • برای تهیه سس سالاد، روغن زیتون، سرکه سیب، آب لیمو ترش، شکر، نمک، سیر، گشنیز، پودر فلفل و پودر زیره را به خوبی با هم مخلوط کن تا محلول یکدست شود. در آخر سس فلفل تند و ادویه مکزیکی را اضافه کن. سس سالاد آماده است.

  • سس را روی سالاد بریز و به هم بزن تا تمام مواد به سس آغشته شوند.


سالاد لوبیا مکزیکی آماده سرو شدن است. این سالاد به صورت سرد سرو می شود.آماده سازی این سالاد ۱۵ دقیقه و در کل با احتساب زمان پخت لوبیاها و ذرت یک ساعت و ۱۵ دقیقه زمان می برد.

 
 تصویر: ./uploads/201811/post_91469_1542446489_cac290c361412f336518dbf7e4649110.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۶-آذر-۱۳۹۷, ۰۲:۲۳ عصر
ارسال: #30
       
RE: سالاد رژیمی
سالاد بوقلمون استوایی :

  • یک سوم فنجان خامه ترش کم چرب

  • یک دوم فنجان تکه های انبه

  • یک دوم فنجان تکه های آناناس

  • یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش

  • یک قاشق غذا خوری عسل

  • یک چهارم قاشق چای خوری ادویه کاری

  • چهار فنجان بوقلمون پخته تکه شده

  • یک فنجان فلفل قرمز تازه خرد شده

  • یک فنجان کرفس خرد شده

  • یک فنجان پرتقال تکه شده

  • یک دوم فنجان پیازچه خرد شده


  • برای تهیه سس سالاد در ابتدا خامه ترش، آب لیمو، ادویه کاری و عسل را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کن و خوب به هم بزن تا سس کاملاً یکدست شود. سپس تا زمان استفاده درون یخچال قرار بده.

  •  

  • در یک ظرف بزرگ تکه های بوقلمون، فلفل قرمز، کرفس، آناناس، انبه، پرتقال و پیازچه را با هم مخلوط کن. سپس سس سالاد را روی همه مواد بریز و به هم بزن تا تمام مواد به طور کامل به سس آغشته شوند.

  • بهتر است سالاد را تا یک ساعت قبل از سرو درون یخچال بگذاری.

سالاد بوقلمون استوایی آماده رو شدن است. سالاد را به صورت سرد و همراه کاهو سرو کن.آماده سازی این سالاد ۲۰ دقیقه و با احتساب یک ساعت استراحت در یخچال در کل ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می برد
 
 تصویر: ./uploads/201811/post_91469_1543315975_52a10e41ef96898b45c01abd5fded091.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام