• آرایشگاه مدیس
  • آذینرو

باید ها و نباید های تغذیه

۲۴-تير-۱۳۹۸, ۱۲:۰۸ عصر
ارسال: #341
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201907/post_91469_1563179886_348fb7b02a3282ccbc53f9d105ce6b7d.attach

 تصویر: ./uploads/201907/post_91469_1563179898_a08c8178293f8d1fe1cd73b52cd65a43.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۲۵-تير-۱۳۹۸, ۰۱:۱۸ عصر
ارسال: #342
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
برای سلامت کبد چه بخوریم و چه نخوریم؟

1)
غذاهای پر فیبر مانند جو دوسر به کار بهتر کبد کمک می‌کنند. این غذا برای شروع صبح بسیار عالی است مخصوصا اگر گرم باشد. در طب سنتی هندی (ayurveda ) به مصرف غذای گرم مخصوصاً عدس و جو در صبح توصیه بسیار شده است. این غذا وزن شما را کم کرده و شکمی صاف برای شما ایجاد می‌کند.

2)
از غذاهای پر چرب مخصوصاً برگر و سیب زمینی سرخ کرده ( خیلی سخت است خودم میدانم ) دوری کنید.
این گروه از غذا اگر زیاد هم خورده شوند، فشار زیادی به کبد می‌آورند. این کار سنگین باعث التهاب کبدی و حرکت به سوی سیروز کبدی می شود.

3)
اضافه کردن سبزیجات مخصوصاً بروکلی به رژیم روزانه می‌تواند به سلامت کبد کمک کند. بعضی تحقیقات نشان داده بروکلی به درمان کبد چرب غیر الکلی کمک زیادی کرده است.

4)
آیا شما هم مانند من نمی‌توانید روز خود را بدون قهوه شروع کنید؟ اگر مانند من هستید این نوید را به شما می‌دهم که تحقیقات جدید از اثرات خوب قهوه در پیشگیری و درمان آسیب کبدی خبر داده اند. تحقیق دیگر از اثر کاهش دهنده قهوه بر احتمال ابتلا به سرطان کبد خبر می‌دهد.

5)
شکر یک غذای آسیب زننده به کبد می‌باشد مخصوصاً اگر زیاد خورده شود. کبد شکر را به چربی تبدیل و در خودش ذخیره می‌کند. این چربی وقتی زیاد می‌شود سلول کبد را خفه می‌کند و باعث سیروز کبدی می‌شود. شکر را پس حذف میکنیم.

6)
چای سبز به علت دارا بودن یک نوع آنتی اکسیدان به نام catechin از چندین نوع سرطان جلوگیری می‌کند که سرطان کبد نیز در این لیست وجود دارد. چای سرد و چای آماده مقادیر کمتری از این ماده نسبت به چای دمی دارد.

7)
یکی از بهترین کارهایی که برای کبد می‌توان کرد نوشیدن آب با دمای محیط (آب سرد به هیچ وجه!) به مقدار فراوان است.

8)
مغزها مخصوصاً بادام منبع غنی از ویتامین E هستند. این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند. بادام برای قلب نیز مفید است و به جای میان وعده‌های شیرین و پرچرب این ترکیب عالی را جایگزین نمایید.

9)
بدن ما به نمک نیاز دارد اما نه به مقدار زیاد! تحقیقات نشان داده غذای شور و پرنمک باعث آسیب سلول‌های کبدی می گردد

10)
برگ‌های سبز دارای ماده‌ای به نام گلوتاتیون هستند که برای کار طبیعی کبد لازم می‌باشد. اسفناج نیز در این گروه منبع غنی از این ماده می‌باشد.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۷-مرداد-۱۳۹۸, ۰۸:۵۵ صبح
ارسال: #343
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
در فصل تابستان چه بخوریم و چه نخوریم؟

۱. گوجه فرنگی
۲. کدو سبز
۳. هندوانه
۴. پرتقال
۵. ماست
۶. کرفس و رازیانه
۷. طالبی
۸. تمشک
۹. سیب، انجیر و گلابی
۱۰. زردآلو، هلو و شلیل
۱۱. چای سبز
۱۲. انواع سالاد با سبزیجات دارای برگ سبز تیره
۱۳. خانواده‌ی میوه‌های بِری مانند توت‌فرنگی و زغال‌اخته
۱۴. آووکادو
۱۵. ماهی آزاد


در تابستان چه خوراکی هایی نخوریم:

۱. مصرف زیاد ادویه‌جات
۲. قهوه
۳. سس‌ها
۴. غذاهای سرخ‌شده
۵. غذاهای بدون سبزیجات
۶. مغزها
بهتر است در تابستان تا حد امکان از مصرف آجیل و انواع مغزها
خودداری کنید. این مواد غذایی زمان زیادی برای هضم نیاز دارند و در
بدن گرمای زیادی تولید می‌کنند.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، سحری...
  • بهرام بابایی
  • گروه ژ
۱۳-مرداد-۱۳۹۸, ۰۲:۵۴ عصر
ارسال: #344
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
15 ماده ی غذایی مفید برای زیبایی

1. زغال اخته؛ ضدتیرگی دندان
2. بذر کتان؛ اکسیر جوانی پوست
3. کلم قرمز؛ ضدچین و چروک پوست
4. کیوی؛ میوه دوستدار لثه
5. برگه زردآلو، نگهبان رنگ پوست
6. مرکبات؛ کپسول ضدپیری
7. آلو؛ ضامن ناخن های سفت و محکم
8. سیر؛ جوان کننده پوست
9. تمشک؛ خداحافظی با ورم صورت
10. آووکادو؛ میوه جوانی
11. غلات کامل؛ پاک کننده پوست
12. سنبل هندی؛ مهارکننده استرس
13. انبه و هویج؛ هدیه هایی برای پوست
14. شیرسویا؛ برای داشتن ناخن های بلند
15. لبنیات کم چرب؛ ناخن هایی که نمی شکند.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، سحری...
۱۵-مرداد-۱۳۹۸, ۱۰:۰۸ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۵-مرداد-۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #345
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
برای تقویت حافظه و جلوگیری از الزایمرچه بخوریم
خوراکی‌هایی که معجزه می‌کند

۱. آووکادو
۲. چغندر
۳. بلوبری (زغال‌اخته آبی)
سطح بالای گالیک ‌اسید در این میوه، از مغز در برابر فشار و استرس محافظت می‌کند

۴. کلم بروکلی
۵. کرفس

۶. روغن نارگیل
می‌توان به آن لقب آچار فرانسه روغن‌ها را اهدا کرد. بیش از ۷۷ مورد استفاده و درمان برای این روغن وجود دارد. روغن نارگیل خاصیت ضدالتهابی دارد، به تقویت حافظه به‌ویژه در سالخوردگی کمک می‌کند و روده را هم شدیدا ضدعفونی می‌کند.

۷. شکلات تلخ
هر چه تلخ‌تر و تیره‌تر باشد، برای سلامتی مفید‌تر است

۸. زرده تخم‌مرغ
زرده تخم‌مرغ مقادیر زیادی کولین دارد که برای رشد جنین و زنان باردار بسیار مؤثر است و موجب شکستن پیوند‌های بتان می‌شود. بتان ماده‌ای شیمیایی است که هورمون‌های شادی‌آور تولید می‌کند. پس بدانید و آگاه باشید که تخم‌مرغ‌ها هم می‌توانند شما را بخندانند و شادتان کنند.

۹. روغن زیتون خام
۱۰. گیاهان سبز
۱۱. رُزماری
۱۲. ماهی سالمون
۱۳. زردچوبه
۱۴. گردو

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، نورا بانو ، سحری...
۱۵-مرداد-۱۳۹۸, ۱۰:۱۲ صبح
ارسال: #346
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
برا تقویت حافظه کندر خوبه
باید بجوین هر روز صبح یه دونه فقط طعمش خیلی بده
میتونین اسیاب کنین بریزین تو انجیر خشک صبح ها بخورین

آشنایی : 97/10/1
خواستگاری : 97/11/19
بله برون : 98/01/14
عقد : 98/02/07
ارایشگاه : رویال عروس (عالی)
لباس عروس : مزون کارناز (عالی)
اتلیه : حس (خوب)
موزیک : دی جی نوین (عالی)
تالار : باغ تالار ائل باغی (تصویر: images/smilies/sad.gif)
 
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، parmin.ab
۱۶-مرداد-۱۳۹۸, ۰۱:۰۵ عصر
ارسال: #347
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
خواص نمک برای سلامتی و مراقبت از خود
مترجم: جاوید فرجام‌نیا


۱. یبوست
۲ تا ۶ قاشق چای‌خوری نمک فرنگی (منیزیم سولفات) را در یک لیوان آب حل کنید و بنوشید. می‌توانید کمی آب لیمو هم به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند. مصرف این محلول در درمان یبوست مفید است.

۲. زخم ناخن پا
گاهی اوقات ناخن انگشت بزرگ پا به درون گوشت فرو می‌رود و گیر می‌افتد. برای کاهش ورم و حساسیت ایجادشده، پای خود را چند بار در روز در محلول آب و نمک قرار دهید. بعد از این کار، از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید و باندپیچی‌اش کنید.

۳. آب‌ریزش بینی
از محلول آب و نمک خانگی برای شست‌وشوی مجاری بینی استفاده کنید.

۴. پسوریازیس و اگزما
نمک موجود در چشمه‌های آبگرم یا دریاچه‌های نمکی در بهبود بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مؤثر است. شنا کردن در این آب‌ها باعث کاهش التهاب و حفظ رطوبت پوست می‌شود. اگر این مناطق در دسترس شما نیستند، ۱۵ دقیقه در محلول آب و نمک دریا در وان حمام، دراز بکشید. حتی یک فنجان نمک معمولی در آبی که استحمام می‌کنید به کاهش تورم اگزما کمک می‌کند.

۵. سوزش معده
جوش شیرین نوعی نمک است و خاصیت ضداسیدی دارد. یک قاشق چای‌خوری از این ماده را در آب سرد حل کنید و پس از صرف غذا بنوشید. اگر دچار سوزش معده مزمن هستید، خوددرمانی را ادامه ندهید و حتما به پزشک مراجعه کنید.

۶. نیش یا گزیدگی حشرات
خمیر جوش‌شیرین با مقداری آب می‌تواند هر نوع سوزش یا خارش یا ورم ناشی از نیش حشرات را بهبود ببخشد.

۷. گلودرد
نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و چند بار در روز غِرغِره کنید.

۸. خستگی پا
دو فنجان نمک فرنگی حل‌شده در آب گرم، گزینه‌ای مناسب برای رفع درد و خستگی پا است. نمک فرنگی دارای منیزیم است. منیزیم در کارکرد عضلات بدن نقش دارد.

۹. بوی بد دهان
اگر بوی بد دهان شما یا دیگران را آزار می‌دهد، احتمالا ناشی از خشکی دهان یا آفت‌های دهانی است. برای رفع بوی بد دهان یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و دهان‌تان را یک دقیقه شست‌وشو دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. نمک موجود در جوش‌شیرین، باکتری‌های دهان را از بین می‌برد و تا سه ساعت بوی بد دهان را رفع می‌کند.

۱۰. رفع گرفتگی عضلات ناشی از گرما

۱۱.آفت دهان
شست‌وشوی دهان با آب‌نمک به کاهش درد و بهبود سریع‌تر آفت دهان کمک می‌کند. یک قاشق چای‌خوری نمک را در نصف لیوان آب حل کنید. محلول را در دهان بچرخانید و سپس خارج کنید. این عمل را چند بار در روز انجام دهید تا آفت دهان بهبود یابد.

۱۲. زردی دندان
برخی تحقیقات نشان داده است که استفاده از خمیر دندان‌های حاوی جوش‌شیرین در براق و سفید کردن دندان مؤثر است. نمک موجود در جوش‌شیرین، لکه‌های سطح دندان را پاک می‌کند.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط نورا بانو ، سحری...
۲۲-مرداد-۱۳۹۸, ۱۲:۵۴ عصر
ارسال: #348
       
RE: باید ها و نباید های تغذیه
معرفی ۱۸ مورد از تنقلات بدون قند، خوشمزه و سالم

تنقلات بدون قند وعده‌هایی هستند که سطح قند آن‌ها پایین است یا بدون قند تهیه می‌شوند. افراد دیابتی بهتر است از این مواد غذایی بهره ببرند تا بتوانند به راحتی سطح قند خونشان را کنترل کنند.

۱. پاپ کورن (ذرت بو داده)
۲. کره بادام زمینی
۳. ماست یونانی
۴. سیب سبز
۵. میوه خشک
۶. کشمش و مویز
. کاهش چشمگیر قند خون و هموگلوبین A1C از فواید مصرف کشمش و مویز به عنوان میان وعده در روز است.
۷. زیتون
۸. کرفس
۹. چایی و دمنوش
۱۰. توت
۱۱. آووکادو
۱۲. گیلاس
۱۳. آجیل بدون نمک
۱۴. حمص
حمص یک غذای ساده و لذیذ است که ارده، نخود پخته، سیر و روغن زیتون از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن هستند. این غذای مدیترانه‌ای_ عربی که این روز‌ها طرفداران زیادی دارد، بسیار مقوی و سالم بوده و سرشار از پروتئین و چربی غیر اشباع است. حمص تأثیر زیادی بر سلامت قلب دارد و می‌توان آن را به عنوان تنقلات بدون قند در میان وعده‌ها میل کرد.
۱۵. اسموتی خانگی
۱۶. بورانی اسفناج
۱۷. جوی دوسر
۱۸. سالاد

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام