• مرضیه محمدی
  • نسیم عقیلی

باید ها و نباید های تغذیه

۲۶-فروردين-۱۳۹۸, ۱۲:۲۹ عصر
ارسال: #321
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
** چای سبز بنوشید

چای سبز با مقدار کمی کافئین به افزایش چربی سوزی و از دست دادن وزن کم می کند اما تنها راه برای کاهش وزن نیست.


** لیستی از غذاهایی که هر فرد دارای آلرژی باید بداند

میوه ها؛ طالبی، هندوانه و موز
سبزیجات؛ کدوسبز، هویج، برگ چغندر و فلفل دلمه ای
ادویه ها؛ رازیانه، گشنیز، خردل، زیره سبز و شوید
حبوبات؛ بادام زمینی و سویا 

** غذای خود را با فلفل قرمز طعم دار کنید

فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را تا 4 ساعت بعد از خوردن غذا افزایش می دهد و گزینه مناسبی برای لاغر شدن است.

** لاغری با ماست چکیده

لبنیات سرشار از پروتئین مانند ماست چکیده و پنیر محلی گزینه خوبی برای لاغر شدن است. پروتئین ماست سبب احساس سیری برای طولانی مدت در بدن می شود.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۲۷-فروردين-۱۳۹۸, ۰۸:۵۶ صبح (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۷-فروردين-۱۳۹۸ ۰۸:۵۷ صبح توسط parmin.ab.)
ارسال: #322
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
نوشیدنی های هیجان انگیز برای پاکسازی کبد :


نوشیدنی شماره 1 :

این نوشیدنی را به مدت سه هفته هر روز به صورت ناشتا بنوش. بهتر است آن را به تنهایی مصرف کرده و همراه آن خوراکی دیگری میل نکنی. سعی کن صبحانه را دو ساعت بعد از نوشیدن این نوشیدنی بخوری.

مواد لازم: یک عدد گریپ فروت یا پرتقال پوست گرفته و تکه شده – یک عدد لیمو ترش پوست گرفته و تکه شده – یک تا دو قاشق غذا خوری روغن زیتون – پودر فلفل قرمز به میزان دلخواه – یک تا دو حبه سیر – یک تا دو قاشق غذا خوری دانه کتان – ۱.۵ تا ۳ سانتی متر ریشه زنجبیل

طرز تهیه: تمام مواد بالا در درون مخلوط کن بریز و حدود یک دوم پیمانه آب به آن اضافه کن و مواد را به قدری با هم به هم بزن که به طور کامل یکدست شوند.هنگام نوشیدن مرتب نوشیدنی را هم بزن تا تمام مواد آن نوشیده شود. این نوشیدنی یک نوشیدنی غلیظ است که برخی ترکیبات آن نیاز به جویدن دارد.


نوشیدنی شماره 2 :


این نوشیدنی که به نوشیدنی سبز کبد هم شناخته می شود و مشهور است می تواند جایگزین نوشیدنی شماره ۱ برای تویی شود که معده حساس داری و خاصیت اسیدی مرکبات آن هم به صورت ناشتا تو را اذیت می کند.

مواد لازم: یک دوم خیار – دو تا سه ساقه کرفس – یک عدد سیب سبز – یک دوم پیمانه جعفری

طرز تهیه: تمام مواد بالا را درون مخلوط کن بریز و به قدری آب اضافه کن که نوشیدنی غلظت و غنای خود را حفظ کند؛ آن قدر به مواد را با هم مخلوط کن تا به طور کامل همه مواد با هم یکدست شوند. این نوشیدنی هم مانند نوشیدنی شماره ۱ غلیظ یوده و برخی مواد آن نیاز به جویدن دارد.
پیشنهاد می کنم نوشیدنی را هر روز به صورت تازه برای همان روز تهیه کنی.

نوشیدنی شماره 3 :


این نوشیدنی که در واقع چای پاک کننده کبد به حساب می آید، بهتر است به صورت گرم یا ولرم مصرف شود.

مواد لازم: ۴ تا ۵ تکه ریشه زنجبیل – یک قاشق غذا خوری زغال اخته – یک قاشق غذا خوری برگ نعنا فلفلی – یک قاشق غذا خوری رازیانه (بادیان) – یک قاشق غذا خوری دانه کتان – حدود سه سانتی متر ریشه شیرین بیان (در صورت تمایل می توانی ریشه شیرین بیان را حذف کنی.)

طرز تهیه: زنجبیل ها را در حدود یک لیتر آب برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشان پس سایر مواد بالا را به آن ها اضافه کرده، نوشیدنی را از روی حرارت بردار و روی آن بپوشان تا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر دم بکشد. چای را پس از صاف کردن نوش جان کن.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
۴-ارديبهشت-۱۳۹۸, ۱۱:۲۰ صبح
ارسال: #323
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
** بلغور جو دو سر پخته شده با شیر کم چرب باعث ایجاد حس سیری برای مدت بیشتری می شود و به داشتن اندام زیبایی کمک می کند.

بلغورجو دوسر با وجود نشاسته ی مقاوم سبب تقویت باکتری های مفید روده می شود که حتی خوش خلقی را نیز برای شما به همراه دارد

** درمان حساسیت و آلرژی بهاری با چند راه ساده و موثر

چای سبز بنوشید: آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز واکنش های آلرژیک را در بدن متوقف می کند. 

ویتامین مصرف کنید: مصرف انواع سبزی های برگ سبز تیره مثل اسفناج، کرفس و مرکبات و سبزیجات غنی از ویتامین A مثل هویج از شدت عوارض ناشی از آلرژی ها کم می کند. 

** خوردنی های کم کالری در فصل بهار

برخلاف فصل زمستان در بهار نوبت کم کردن لباسها و کم کردن وزن رسیده است. پس با اضافه کردن غذاهای بهاری کم کالری به پیشرفت رژیم تان کمک کنید:

توت فرنگی 
سالادهای سبز
قارچ ها
تخم مرغ

**  با ریختن مواد پر کالری مانند انواع ذرت ها و ... بر روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از 500 کالری شوید،

اما با کمک موادی چون فلفل بو داده، پیاز کبابی، قارچ و با استفاده از آب گوجه فرنگی به عنوان سس می توانید کالری بیشتری از دست بدهید.

** برطرف کردن عطش در فصل بهار و تابستان

دانه های خاک شیر آب را در خود ذخیره می کنند و به تدریج آن را به بدن تحویل می دهند در نتیجه نیاز بدن در طولانی مدت نسبت به آب را تامین می کنند. 

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
  • گروه ژ
  • تقی زاده
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام