• هیژا
  • مهناز

باید ها و نباید های تغذیه

۲۴-آذر-۱۳۹۷, ۱۰:۴۴ صبح
ارسال: #301
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1544858081_63b5bf032735e755f005ccd8bd5c1645.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط سراب
۲۵-آذر-۱۳۹۷, ۰۲:۲۳ عصر
ارسال: #302
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1544957631_8f0dea2b83cac9e9cd7f13beb4b7d554.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، سراب
۲۶-آذر-۱۳۹۷, ۰۲:۴۶ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۶-آذر-۱۳۹۷ ۰۲:۴۷ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #303
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
درمان آسم با لیمو ترش و چند ترکیب ساده :

لیمو ترش و سیر :

  • پنج حبه سیر را له کنید تا یک حالت خمیری غلیظ به خود بگیرد.

  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید.

  • این ترکیب را به خوبی هم زده و مصرف کنید.

  • این کار را سه بار در روز تکرار کنید


لیمو ترش و زردچوبه :

  • مقداری زردچوبه تازه را پوست گرفته و له کنید.

  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه و یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید.

  • مواد را به خوبی ترکیب کرده و مصرف کنید.


 برای کسب بهترین نتایج، این ترکیب را هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید

لیمو ترش و تربچه :


 تربچه دارای خواص ضد باکتری است، از این رو، به پاکسازی خلط و بهبود عفونت های ریه کمک می کند.

  •  6 تربچه را برش زده و له کنید تا یک حالت خمیری شکل بگیرد.

  • دو قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب کنید.

  • روزانه سه قاشق غذاخوری از این ترکیب را مصرف کنید


لیمو ترش با عسل :


سرشار از اسید آمینه ها، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هاست و به پاکسازی مخاط اضافه در مسیرهای هوایی کمک می کند.

  • یک فنجان آب را به جوش آورید.

  • دو قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری عسل به آب جوش اضافه کنید.

  • اجازه دهید این ترکیب خنک شود.

  • دوبار در روز این ترکیب را مصرف کنید.


آبلیموی تازه برای آسم : 

  •  آب یک لیمو ترش را بگیرید.

  • اندکی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

  • مواد را به خوبی ترکیب کرده و پیش از یک وعده غذایی مصرف کنید.

  • این کار را تا زمانی که حملات آسم کاهش یابند، تکرار کنید.


لیمو ترش با زنجبیل :


 از خواص ضد التهابی قوی سود می برد که مسیرهای هوایی را تسکین داده و خس خس سینه و سرفه را کاهش می دهد.

  • دو قاشق غذاخوری آبلیمو را در یک فنجان آب ترکیب کرده و آن را به جوش آورید.

  • مقداری زنجبیل تازه را پوست گرفته و له کنید و به آب در حال جوش اضافه کنید.

  • اجازه دهید زنجبیل برای 5 تا 6 دقیقه دم بکشد. سپس، ترکیب را از صافی عبور داده و به آرامی این چای را مصرف کنید.

  • یک بار در روز و برای یک هفته این کار را تکرار کنید.


لیمو ترش با شیرین بیان :


شیرین بیان به پاکسازی مخاط اضافه در ریه ها کمک می کند و تورم در مسیرهای هوایی را کاهش می دهد.

  • یک فنجان آب را به جوش آورید.

  • یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان به آن اضافه کرده و اجازه دهید برای 6 تا 9 دقیقه در آب دم بکشد.

  • این ترکیب را از صافی عبور داده و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید.

  • دوبار در روز این نوشیدنی را مصرف کنید.


لیمو ترش با گلرنگ :
 

گلرنگ به پاکسازی مخاط از ریه ها و تسهیل تنفس کمک می کند.

  •  یک قاشق غذاخوری آبلیمو را به دو قاشق غذاخوری پودر گلرنگ اضافه کنید.

  • مقداری آب به این ترکیب اضافه کرده و مواد را به خوبی هم بزنید.

  • این ترکیب را سه بار در روز و برای یک هفته مصرف کنید.

پیش از این که برای کنترل علائم آسم از لیمو ترش استفاده کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • همواره از لیمو ترش تازه استفاده کنید تا از فواید قابل توجه آن بهره‌مند شوید.

  • مصرف بیش از حد آبلیمو می تواند به سوزش سردل منجر شود.

  • از آبلیمو در مقادیر کم استفاده کنید.


 آبلیمو بسیار اسیدی است، از این رو، شما نباید آن را به صورت مستقیم مصرف کنید و بهتر است با آب رقیق شود زیرا در غیر این صورت ممکن است به دندان ها آسیب برساند.

از قرار گرفتن در معرض دماهای بیش از حد سرد یا گرم و همچنین خز حیوانات خانگی که محرک علائم آسم هستند، پرهیز کنید.

برای تقویت جریان هوا به ریه ها انجام تمرینات تنفس و یوگا را مد نظر قرار دهید.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط سراب
  • اساطیر
  • پیانو
۲۸-آذر-۱۳۹۷, ۰۱:۳۹ عصر
ارسال: #304
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1545214175_889bf366b0ded6ca68c5b1abda015b35.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، سراب
۲۹-آذر-۱۳۹۷, ۰۳:۳۸ صبح
ارسال: #305
RE: باید ها و نباید های تغذیه
خوردن زیاد لبنیات بر خلاف باور ما اصلا خوب نیست
شیر بهتره با عسل و دارچین خورده بشه 
گوشت با ماست ممنوع 
خوردن عدس زیاد خوب نیست طبع خیلی سردی داره
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، سراب
۲-دي-۱۳۹۷, ۰۹:۵۸ صبح
ارسال: #306
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1545546511_dd06c3b6f90235a91760aff788185000.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، سراب
۸-دي-۱۳۹۷, ۰۱:۲۰ عصر
ارسال: #307
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1546077011_265d5149420fd18cca5b20a6754574e7.attach

 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1546077025_d70c62d9fb17aa35e5dc91218c50664f.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۹-دي-۱۳۹۷, ۱۲:۳۸ عصر
ارسال: #308
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1546160916_ad9c4ff7e10dd59061978774ac728360.attach

 تصویر: ./uploads/201812/post_91469_1546160932_9168b63bd3cc9f562e706285946c2435.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S
۱۵-دي-۱۳۹۷, ۰۴:۰۲ عصر
ارسال: #309
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
** حواستان به میان وعده ها باشند

آجیل یک میان وعده سالم است که چربی بسیار بالایی دارد بنابراین به مقدار مصرفی خود توجه داشته باشید یعنی یک مشت از آن کافی است.

** به جای آب میوه از میوه کامل استفاده کنید

هوس آب پرتقال کردید؟ به جای آن یک پرتقال متوسط میل کنید و یا خودتان در خانه آب میوه بگیرید تا از قند اضافه شده و کالری بیشتر در امان بمانید.

** از ذرت بو داده خانگی به عنوان میان وعده استفاده کنید

به جای خرید ذرت های بو داده آماده خودتان آن را در خانه و با روغن کمتر درست کنید تا چربی کمتری داشته باشد و همچنین ذرت حجم زیادی از معده را پر می کند که سبب کاهش وزن می شود

** روزانه یک لیوان آب بیشتر بنوشید

سعی کنید در طول روز یک لیوان اضافی تر آب بنوشید در بسیاری از موارد احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود

** سس سالاد را دست ساز درست کنید


به جای استفاده از سس های مایونز پرچرب، دو قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را  با هم ترکیب کرده و روی سالاد بریزید.

** املت خود را پر از سبزیجات کنید

املت خود را با پیاز، فلفل، اسفناج و قارچ پر کنید این موارد خیلی از پنیر کم کالری تر هستند و فیبر و آب بالایی دارند که مانع از گرسنگی و پرخوری می شوند.

** روی قهوه خود کمی دارچین بریزید

به جای استفاده از شکر یا شربت های طعم دار، قهوه خود را با دارچین و جوز هندی طعم دهید که این ادویه ها به آب شدن چربی ها نیز کمک می کند.

** تخم مرغ گزینه ای مناسب برای لاغری

تخم مرغ سرشار از موادمغذی است و کاملا احساس سیری می کنید و پرخوری ندارید و به هدف خود نزدیکتر می شوید. 


** از انواع توت ها غافل نشوید

توت ها موادغذایی شیرین ولی کم کالری و پرآب هستند که با طعم خوب شان شما را از خوردن خوراکی های ناسالم دور نگه می دارد.


** سبزیجات برگدار بخورید و لاغر شوید

سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم بروکسل و بروکلی فیبر بسیار بالایی دارند و سیرکننده هستند

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۲۶-دي-۱۳۹۷, ۰۳:۴۱ عصر
ارسال: #310
     
RE: باید ها و نباید های تغذیه
** قسمت پنیر ساندویج را حذف کنید

به چای پنیر در ساندویج برگر خود از کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و خیارشور استفاده کنید که احساس سیری بیشتری می کنید و کالری کمتری دارد


** چای بابونه شوره سر را خوب می کند، مو را تغذیه و درخشش و زیبایی می دهد و با مصرف طولانی آن رنگ مو ها روشن می کند

**از پنیرهای کم چرب استفاده کنید

به جای مصرف پنیرهای خامه ای پرچرب از پنیرهای کم چرب استفاده کنید تا کالری دریافتی را کمتر کنید.

** ماست پرچرب را جایگزین کنید

به جای استفاده از ماست پرچرب از ماست یونانی بدون چربی استفاده کنید تا کم کم کالری هایتان را کاهش دهید

** ماش، یکی از موادغذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. میزان اسیدفولیک بالایی دارد بنابراین خوردن آن برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی بسیار مفید است

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام