• تشریفات صدف
  • گل سنتر

باید ها و نباید های تغذیه

۲۶-اسفند-۱۳۹۶, ۱۲:۲۱ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۲۶-اسفند-۱۳۹۶ ۱۲:۲۱ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #221
   
RE: باید ها و نباید های تغذیه
**حالت تهوع دارید؟ زنجبیل بخورید!
اگه زنجبیل رو به صورت چای و یا حتی به شکل خام استفاده کنید، می تونه علائم حالت تهوع رو کاهش بده

**میان وعده ماست بخورید!
پروبیوتیک باکتری سالمیه که توی ماست، خیارشور و بقیه غذاهای تخمیری وجود داره و مخصوصا اگه خانم باشید می تونه به کاهش وزنتون کمک کنه.

**بروکلی، سوپراستار سبزیجات
بروکلی رو باید یه سوپر استار دونست چون علاوه بر مواد مغذی مثل ویتامین A – K و منیزم، زینک و فسفر، مقادیر زیادی کلسیم داره که خیلی راحت جذب بدن میشه

**برای درمان ریفلاکس معده چای سبز بخورید
برای بیشتر اثر کردن این نوشیدنی بهتر است آن را به همراه لیمو یا عسل یا شیربادام یا با عصار آلوئه ورا بنوشید.

**اگر میخوایدمغزتان دیر پیر شود توت فرنگی بخورید !
توت فرنگی به‌ دلیل دارابودن فیتو کمیکال می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغزرابه شدت کاهش دهد و از آلزایمر گرفتن شما در پیری جلوگیری کند

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۲۸-اسفند-۱۳۹۶, ۱۱:۴۱ صبح
ارسال: #222
   
RE: باید ها و نباید های تغذیه
خانمهایی که زیاد خرما مصرف میکنند و به جای قند و شکر با چای خرما مصرف می کنند 70% کمتر دچار کم خونی و رنگ پریدگی پوستی میشوند و بدنی سالم و مقاوم در برابرباکتریها و ویروسها دارند

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۱۵-فروردين-۱۳۹۷, ۱۰:۵۸ صبح
ارسال: #223
   
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201804/post_91469_1522826906_bf725e3d0e138f4c370025017b866226.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۱۹-فروردين-۱۳۹۷, ۰۱:۲۳ عصر
ارسال: #224
   
RE: باید ها و نباید های تغذیه
*روغن کنجد را جایگزین تمام روغن‌ها کنید.

باعث جلوگیری از سرطان‌های دستگاه گوارش، پروستات و سینه شده و به‌دلیل دارا بودن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می‌شود.

*اسفناج به‌سبب وجود نیترات، از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می‌کند.
 
نیترات، موجب رقیق‌شدن خون می‌شود؛ در نتیجه جریان خون در سلول‌های مغزی بیشتر شده و سلول‌ها بهتر تغذیه می‌شود.

*دارچین برای کمک به افراد دیابتی مشهور شده است. متخصصان بر این باورند که ترکیبات موجود در دارچین ترشح انسولین را بهبود میبخشد.

دارچین را به عنوان مکمل به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۲۰-فروردين-۱۳۹۷, ۰۲:۵۹ عصر
ارسال: #225
 
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201804/post_86590_1523273341_f0ef7588cf7e2a7fefdeddf73d8ac06a.attach

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
۲۱-فروردين-۱۳۹۷, ۱۰:۳۷ صبح
ارسال: #226
 
RE: باید ها و نباید های تغذیه
 تصویر: ./uploads/201804/post_86590_1523344029_f1d165ae50e507a9a5d3b5de7450b114.attach

سالم تغذيه كن ، سالم زندگى كن
عروس آینده ...
نقل قول
۲۷-فروردين-۱۳۹۷, ۰۸:۵۰ صبح
ارسال: #227
   
RE: باید ها و نباید های تغذیه
بدترین گزینه های غذایی برای صبحانه :

ماست بدون چربی :
مصرف تنها یک فنجان ماست بدون چربی در هنگام صبح باعث احساس گرسنگی در اواسط روز می شود. بسته به سطح فعالیت بدنی و وزن، هر فردی باید حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری در هنگام صبح دریافت کند. بنابراین می توانید از مصرف ماست بدون چربی به تنهایی اجتناب کرده و به آن بلغور جو که یک وعده غذایی کامل تر است و به انرژی شما اضافه می کند، بیفزایید.

یک لیوان آب میوه :
برخی از افراد قادر به هضم قند موجود در میوه و سبزیجات نیستند و زمانی که این قندها به صورت مایع نوشیده می ‌شوند با سرعت بیشتری به روده می ‌رسند. این قندها که فودمپ‌ نامیده می ‎شوند، کربوهیدارت‌ های کوچکی هستند که در برخی از مواد غذایی وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست می ‌شوند. بعلاوه هیچ دلیل منطقی یا سندی وجود ندارد که نشان بدهد مایع کردن میوه و سبزیجات از خوردن جامد آنها بهتر است

قهوه شیرین :
یکی از انتخاب های محبوب در میان افرادی که میل به خوردن صبحانه کامل ندارند، قهوه است. اما بسیاری از افزودنی ها به قهوه از جمله کربوهیدرات و قند، تنها به میزان کالری دریافتی می افزاید و بدون فیبر و پروتئین است. این نوع قهوه اگرچه انرژی شما را به طور موقت افزایش می دهد به همان میزان نیز می تواند آن را سرکوب کند.

دونات :
به خاطر داشته باشید که دونات ها مملو از قندهای تصفیه شده، چربی های ترانس، روغن هیدروژنه و آرد سفید فرآوری شده اند هستند و و فایده تغذیه ای ندارند.

نان شیرینی حلقوی :
از نشاسته سفید و نان شیرینی حلقوی اجتناب کنید؛ چرا که این نوع شیرینی ها با آرد گندم تصفیه شده که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می شوند. اکثر شیرینی ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه ای و کره و چربی های اشباع شده هستند و منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می شوند

بیکن و سوسیس :
گوشت های فراوری شده مضرترین نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که هر ۱,۸ اونس گوشت فراوری شده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۲ درصد بالا میبرد. بعلاوه سدیم بیش از حد موجود در این گوشت ها می تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

پن کیک :
پن کیک ها مواد غذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می شوند و امروزه با مخلوط های آماده در فروشگاه ها موجود هستند که حتی راحت تر درست می شوند. پن کیک ها غنی از کربوهیدرات ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می کند، اما به سرعت نیز میل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگی زودرس تشدید می کند. به علاوه انتخاب چاشنی های روی غذا، مانند شربت، پودر شکر و ... منجر به چاقی و اضافه وزن می شود.

غلات بدون سبوس :
این نوع غلات دارای کربوهیدرات و قند فراوان است در حالی که فیبر کمی دارد و باعث افزایش ناگهانی قند خون و افت ناگهانی آن می شود. توصیه به انتخاب غلات صبحانه حاوی سبوس است که حداقل ۳ گرم فیبر در هر وعده داشته باشد. شما می توانید فیبر اضافه را از طریق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه کتان یا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بیاورید

غلات شیرین شده :
سازمان غذا و داروی آمریکا متذکر شده است که رنگ های مواد غذایی مورد استفاده در این غلات در کودکان منجر به بیش فعالی می شود. این نوع مواد غذایی همچنین با شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده هایی که می تواند باعث چاقی شود، بسته بندی شده است. اگر شما ترجیح می دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید و یا این که به آنها ترکیبات پروتئین و چربی های سالم بیفزایید

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط mahbanoo1371
۱-ارديبهشت-۱۳۹۷, ۰۳:۵۹ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۱-ارديبهشت-۱۳۹۷ ۰۴:۰۰ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #228
   
RE: باید ها و نباید های تغذیه
موثرترین چای ها برای خواب بهتر :

۱. بابونه: از سالیان گذشته تا به امروز از چای بابونه برای کاهش استرس و درمان بی خوابی استفاده می شد. این چای دارای آنتی اکسیدان بالایی بوده که همراه با مواد معدنی دیگر منجر به آرامش مغز می شود.

۲. اسطوخودوس:از دیرباز این گیاه در درمان سردرد، افزایش آرامش و بالا رفتن تمرکز به کار برده می شد. نوشیدن چای یا دمنوش اسطوخودوس در طول روز باعث می شود خستگی کمتری را حس کنی و البته قبل از خواب نیز به مغز فرمان می دهد تا سریعتر به خواب رود.

۳. به لیمو:استرس را کاهش داده و در درمان بی خوابی مخصوصا در دوران یائسگی نقش موثری را ایفا می کند. 

۴. زنجبیل: این چای علاوه بر درمان دردهای ناشی از قاعدگی، نقش موثری را در خواب بهتر و عمیق ایفا می کند. بهترین مصرف آن نیز بین ساعات ۶ تا ۹ شب است.

۵. کاسبرگ گیاه جاماییکا: این چای که با نام چای ترش بیشتر شناخته شده است، فشار خون را کاهش داده و استراس را کم می نماید. در نتیجه مغز از هیجانات به دور خواهد بود و زودتر به خواب می رود

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
۲-ارديبهشت-۱۳۹۷, ۰۲:۱۷ عصر
ارسال: #229
RE: باید ها و نباید های تغذیه
این گیاهان را میتوانید جایگزین داروهای شیمیایی کنید :

 شلغم بخار پز: آنتی بیوتیک
 شکرتغار: برای گلو درد
  تخم شربتی: رفع گرمی
 شکرسرخ:مادر اگر مصرف کنه زردی کودک کم میشه
 عناب:رفع گلو درد
 دمنوش به دانه: رفع گلو درد
 بابونه: ترمیم زخم
 مریم گلی: ضد نفخ
 سنبل الطیب: آرام کننده اعصاب
 شیرین بیان: ضدزخم معده،ضدسرفه
 تخم کدو: ضد انگل
 رازیانه: شیر افزا
 زردچوبه: ضدآلزایمر
 اکالیپتوس: ضد ویروس 
 بومادران: ضد سنگ کلیه
 گلاب: صاف کننده پوست 
 
نقل قول
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام