• تقی زاده
  • آرایشگاه مدیس

ارسال غذاهای رژیمی

۳۱-ارديبهشت-۱۳۹۸, ۰۱:۱۳ عصر
ارسال: #51
       
RE: ارسال غذاهای رژیمی
سینه مرغ گریل شده با کدو :

سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان دو تکه(سه سانتی خرد کنید)،سیر رنده شده دو حبه،کدو سبز متوسط دو عدد حلقه حلقه خرد شده،پیاز بنفش یک عدد،نمک و فلفل و آویشن،لیمو ترش بزرگ دو عدد،روغن زیتون سه ق غ

طرز تهیه:

مرغ و کدو و پیاز درشت خرد شده رو داخل کاسه ای بریزید و رنده ی پوست یکی از لیموها،سیر رنده شده،آب لیمو ها،روغن زیتون،نمک و فلفل و آویشن رو اضافه کنید و بذارید یک ساعت داخل یخچال مزه دار بشن،بعد به سیخ چوبی یا فلزی بکشید(اگر سیخ چوبی استفاده میکنید قبل از استفاده نیم ساعت داخل آب بذارید تا کاملا مرطوب باشن).تابه چدن یا گریل یا رژیمی(دو طرفه) رو داغ کنید و سیخهای چوبی رو داخلش بچینید و با حرارت متوسط گریل کنید.

در کنارش میتونید کمی برنج یا نان سرو کنید یا با کمی سالاد فصل 


 تصویر: ./uploads/201905/post_91469_1558431823_781aad79ceb21224e20c1dfbc63ef9a0.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71 ، K.L.S
۲۷-خرداد-۱۳۹۸, ۰۱:۴۲ عصر
ارسال: #52
       
RE: ارسال غذاهای رژیمی
همه مواد رو جداگانه مزه دار میکنید موادش شامل ۲ عدد کدو ۳ عدد سیبزمینی خورد شده همونطور که در تصویر میبینید و به اندازه یک دسته نسبتا بزرگ مارچوبه و ۱ پیمانه هویج کوچک یا حلقه شده و ۵۰۰ گرم میگو پاک شده حاظر.
همه این سبزیجات و میگو  رو جداگانه توی ظرف های مختلف با پودر سیر، نمک، ادویه سبزیجات، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ۲ ق غ خ روغن زیتون مزه دار میکنید به مدت نیم ساعت استراحت میدید بجز میگو که بهش بعلاوه تمام اون ادویه های ذکر شده زعفران هم اضافه میکنید. سپس توی ظرف فر سیبزمینی ها و مارچوبه و هویج رو میچینید و میزارید به مدت ۲۰ دقیقه با فر ۲۰۰ درجه پخت و بعد از ۲۰ دقیقه ظرف رو بیرون میاورید و کدوهارو هم میچینید چون کدو زود میپزه و نباید از همون اول تو فر گذاشت. سپس قسمت گریل فر رو روشن میکیند و به مدت ۱۵ دقیقه میزارید کبابی بشن 

میگو ها رو هم که مزه دار کرده بودید با ۱ ق غ خ روغن زیتون توی ماهیتابه به مدت ۵ دقیقه تفت میدهید

اگه که مارچوبه در دسترس نداشتین میتونین هر سبزیجاتی که مد نظرتون هست جایگزین کنین مثل بروکلی یا گل کلم و... 


 تصویر: ./uploads/201906/post_91469_1560766216_4f019e83954466dd33c6bd7edafca42d.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
۵-مرداد-۱۳۹۸, ۱۱:۵۳ صبح
ارسال: #53
       
RE: ارسال غذاهای رژیمی
تارت راتاتویی :

بادمجان کوچک برش خورده: 3 عدد

کدو سبز برش خورده: 4 عدد

فلفل دلمه ای کوچک خرد شده: 3 عدد

پنیر بز، خرد شده: 112 گرم ( حدود یک فنجان )

گوجه فرنگی برش خورده: 2 عدد

خمیر ورقه ای: 480 گرم

روغن زیتون: 2 قاشق غذا خوری

موسیر بزرگ خرد شده: 1عدد

سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذا خوری

برگ آویشن خرد شده تازه: 2 قاشق چای خوری

فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چای خوری

نمک: یک و یک چهارم قاشق چای خوری

اسپری پخت یا روغن: به مقدار لازم  

فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. گوجه فرنگی ها را روی نیمی از سینی فر که با ورق پخت روغنی پوشیده شده قرار دهید. یک قاشق غذا خوری روغن روی آنها بریزید و یک چهارم قاشق چای خوری نمک هم بریزید. بادمجان، کدو سبز، موسیر، فلفل دلمه ای، سرکه و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون باقی مانده را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و سپس روی قسمت دوم سینی پخت قرارشان دهید. با سه چهارم قاشق چای خوری نمک و یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه ترکیب بادمجان را چاشنی بزنید. مواد درون سینی را داخل فری که از قبل حرارت دادید قرار دهید تا زمانی که نرم شوند و شروع به قهوه ای رنگ شدن کنند ( حدود 30 دقیقه). سپس اجازه دهید 10 دقیقه سرد شوند. دمای فر را تا 425 درجه فارنهایت افزایش دهید. خمیر ورقه ای را روی سطحی تمیز و آرد زده قرار دهید و با وردنه صاف کنید طوری که مستطیلی 35 در 25 سانتی بدست بیاید. به اندازه یک سانت از لبه های خمیر را با براش آب بزنید و سپس لبه های هر چهار طرف مستطیل را مقداری تا بزنید. حالا خمیر را روی سینی پختی که کمی با روغن چرب شده قرار دهید. با یک چنگال روی سطح خمیر چندین سوراخ ایجاد کنید. سپس روی خمیر پنیر بز و یک قاشق چای خوری آویشن بریزید. اجازه دهید به مدت 12 دقیقه یا تا زمانی که کمی قهوه ای شود در فر پخته شود. روی لایه پنیر به صورت مساوی گوجه ها را قرار دهید و سپس روی گوجه ها ترکیب بادمجان را قرار دهید. سپس با یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه باقی مانده مواد را چاشنی بزنید. سینی را به فر بازگردانید و تا زمانی که خمیر قهوه ای طلایی شد بپزید (حدود 4 تا 6 دقیقه). سپس 10 دقیقه سینی را روی سطحی بگذارید تا خنک شود. حالا غذا آماده سرو است.  


 تصویر: ./uploads/201907/post_91469_1564215778_f6c1eb0516e93a5c1f61e6c13e68f4e8.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
  • گروه ژ
۱۳-مرداد-۱۳۹۸, ۱۱:۴۱ صبح
ارسال: #54
       
RE: ارسال غذاهای رژیمی
طرز تهیه گراتین کدو سبز و پیاز :

کدو سبز: 680 گرم (به صورت مورب خورد شود)

پنیر پامسان رنده شده: 28 گرم

پیاز بزرگ: 1 عدد

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذا خوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذا خوری

پوست لیمو خرد شده: 2 قاشق چای خوری

برگ آویشن تازه و خرد شده: 1 قاشق چای خوری

نمک: سه هشتم قاشق چای خوری

فلفل سیاه خرد شده: یک چهارم قاشق چای خوری

ماهی تابه بزرگ را روی شعله متوسط گرم کنید. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون داخل ماهی تابه بریزید، سپس روغن را در ماهی تابه بچرخانید تا چرب شود. پیاز را اضافه کنید و به مدت 6 دقیقه بپزید، هنگام پخت پیازها را تکان دهید. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه بپزید. سپس پوست لیمو، آویشن، یک هشتم قاشق چای خوری نمک و فلفل را اضافه کنید و در حالی که مواد را هم می زنید 2 دقیقه بپزید. شعله بالایی فر را روشن کنید و فر را گرم کنید. کدو سبز ها را درون سینی پخت بچینید. یک قاشق غذا خوری روغن باقی مانده را روی آنها بریزید و به مدت 7 دقیقه در فر بپزید. سپس یک چهارم قاشق چای خوری نمک را روی کدو سبزها بریزید. فر را تا دمای 375 درجه گرم کنید. ترکیب پیاز را داخل یک ظرف مخصوص فر پخش کنید. سپس مخلوط کدو سبز را روی ترکیب پیازها بچینید. روی آنها پنیر بریزید. سپس روی ظرف درپوش قرار دهید و در دمای 375 درجه فارنهایت فر به مدت 25 دقیقه بپزید. دوباره شعله بالای فر را روشن کنید. درب ظرفی که پیاز و کدو در آن است را بردارید و سپس به مدت یک دقیقه زیر حرارت نگه دارید. غذای شما آماده است.


 تصویر: ./uploads/201908/post_91469_1564906306_316600f510c7da43baeb1dca674f1d69.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام