• هیژا
  • مهناز

ارسال غذاهای رژیمی

۱۵-دي-۱۳۹۷, ۱۲:۵۷ عصر
ارسال: #41
     
RE: ارسال غذاهای رژیمی
ماست سیر کبابی و پیازچه میان وعده رژیمی :

سیر: یک دوم فنجان (پوست نگرفته) ماست ساده یونانی: یک دوم فنجان خامه ترش سبک: یک دوم فنجان پیازچه تازه: دو قاشق غذا خوری نمک: سه هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه: به مقدار لازم

یک ماهی تابه بزرگ و نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید. حبه های سیر را به ماهی تابه اضافه کنید. درب ماهی تابه را بگذارید و به مدت 8 دقیقه یا تا زمانی که مقداری قهوه ای و نرم شدند بپزید، مواد را هم دائما داخل ماهی تابه تکان دهید. اجازه دهید کمی سرد شود. سیرها را از داخل پوستشان در بیاورید و داخل مخلوط کن بریزید. پوسته ها را دور بیندازید و ادامه دهید تا سیرها پوره شوند. ماست، خامه ترش، پیازچه، نمک و فلفل را در یک کاسه متوسط ترکیب کنید و با یک همزن دستی خوب هم بزنید. سیر را به مخلوط ماست اضافه کنید و دوباره با همزن هم بزنی

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
۱۷-دي-۱۳۹۷, ۰۲:۱۰ عصر
ارسال: #42
     
RE: ارسال غذاهای رژیمی
کوفته مرغ و اسفناج یک خوراک رژیمی :

  • یک پیاز کوچک

  • دو عدد فلفل سبز خرد شده

  • سه سانتی متر از ریشه زنجبیل تازه یا یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل

  • دو حبه سیر

  • ۴۵۰ گرم مرغ چرخ کرده

  • ۳۰۰ گرم اسفناج خرد شده

  • یک دوم فنجان پنیر پارمسان رنده شده

  • یک چهارم فنجان پنیر فتا رنده شده

  • یک دوم قاشق چای خوری نمک

  • یک دوم قاشق چای خوری ریحان خشک شده

  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه


  • در ابتدا فر را روشن و روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰درجه سانتی گراد) تنظیم کن. دو سینی فر را روغن بزن؛

  • پیاز، ریشه زنجبیل، سیر و فلفل سبز را درون غذاساز بریز و آن قدر مخلوط کن تا کاملاً همه مواد خرد شوند؛

  • مخلوط پیاز، نمک، زردچوبه، پنیر پارمسان ریحان، مرغ، پنیر فتا و اسفناج را در یک ظرف بزرگ با هم مخلوط کرده و به شکل توپ های کوچک درآورده و روی سینه فر بچین؛

  • سینی ها را درون فر قرار داده تا کوفته ها برای ۱۵ دقیقه بپزد و درون آن ها دیگر صورتی نبوده و به طور کامل مغز پخت شوند.

کوفته مرغ و اسفناج آماده سرو شدن است.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546857615_f44455a1d1313d66a5e7a8ab31b880a7.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط K.L.S ، Sahraa71
۱۸-دي-۱۳۹۷, ۰۳:۰۷ عصر (آخرین تغییر در این ارسال: ۱۸-دي-۱۳۹۷ ۰۳:۱۳ عصر توسط parmin.ab.)
ارسال: #43
     
RE: ارسال غذاهای رژیمی
بوقلمون برگر آویشن برای کسانی که رژیم  لاغری دارند

برای تهیه این غذا به دو قاشق چای خوری آویشن خردشده نیاز دارید که با گوشت بوقلمون کم چرب ترکیب کنید. ما توصیه می کنیم که مقداری لیمو یا عصاره لیمو ترش هم اضافه کنید.
کارشناسان پیشنهاد می کنند که به جای نمک از آب لیمو یا عصاره لیمو ترش استفاده کنید. با این وجود، اگر هنوز به نمک نیاز دارید، اندکی اضافه کنید ولی نه خیلی زیاد. گوشت را به تکه های کوچک شکل دهید و آنها را در فریزر نگه دارید یا بصورت تازه کباب کنید. آن را با سبزیجات و نان گندم کم کالری بخورید و اصلا نگران افزایش وزن نباشید.


تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546946992_18490d1ab5d435e490fd116c5da23308.attach

 بوریتوی صبحانه سفیده تخم مرغ

این نوع صبحانه مقدار زیادی پروتئین در اختیار شما قرار می دهد. سه عدد تخم مرغ تازه بردارید، زرده ها را از سفیده های آن ها جدا کنید، سفیده ها را هم بزنید و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کنید. اگر گوشت نمی خورید، به جای آن از لوبیا، پنیر کم چرب، یا سبزی تازه و یک قاشق سس سالسا استفاده کنید. ترجیحاً از یک نان گندم سالم و کم کالری استفاده کنید.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947017_a7acc30688411562f4e6677ed432ca28.attach


سالمون کباب شده با سبزیجات به همراه سالاد

ماهی کباب شده یا پخته شده هم ایده ی خوبی است. از ماهی های روغنی، مثل سالمون، تون یا ساردین اجتناب نکنید. چربی آن ها برای پوست، مو و بینایی شما سلامتی آور است. همچنین شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند. خلاق باشید و هر نوع ماهی با طعم بسیار خوبی را با اضافه کردن پونه، رزماری، جعفری، شوید، فلفل، آویشن و هر سبزی یا چاشنی دیگر درست کنید. ماهی را تا ۱۵ دقیقه کباب کنید. غذا را با سبزیجات سبز سرو کنید.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947097_0815690a77475636493f9e2ce1e6eb11.attach


سالاد هویج تایلندی برای کسانی که رژیم لاغری دارند

آیا طرفدار آشپزی تایلندی هستید؟ پس احتمالاً می دانید که ادویه کاری سنتی مقدار زیادی کالری دارد. ناراحت نباشید. چیزی که می توانید به جای آن استفاده کنید مخلوطی از سس ماهی تایلندی، آب لیمو یا عصاره لیمو ترش، کمی شکر خام شیرین، گرد فلفل قرمز، هویج، یک مشت بادام زمینی برشته شده و نودل برنجی پخته شده است. این غذا خوب به نظر می آید و حتی مزه اش هم از غذاهای تایلندی بهتر است!

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947149_7c5cd9086188db6e9e074e7ff6a69514.attach

آش جو دوسر با میوه برای کسانی که می خواهند لاغر شوند

چه دارای وزن ایده آلی باشید و چه در حال تلاش برای کاهش وزن باشید، هرگز از صبحانه خود نگذرید. چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که روزتان را با یک خوراک کوچک از جو دوسر شروع کنید. صبح زود بدن خود را با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر شارژ کنید. ممکن است برای اینکه مزه ی بهتری بدهد بخواهید شیر و میوه تازه استفاده کنید. یک تکه گلابی یا یک مشت توت روی آش جو دوسر تان حدود ۱۵۰ – ۱۸۰ کالری درست می کند و باعث چاقی شما هم نمی شود.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947192_e4e9d359eefa5225a2e22301656625d2.attach


پیتزا با نان ذرت برای کسانی که رژیم لاغری دارند

اگر نمی توانید منوی غذایی خود را بدون پیتزا تصور کنید، ما پیشنهاد می کنیم که یک نوع سالم از این غذای ایتالیایی را امتحان کنید. از پنیر و نان ذرت کم چربی استفاده کنید. نان ذرت می تواند بطور موفقیت آمیزی با نان پیتزای کم کالری جایگزین شود. مواد بالای پیتزا را بریزید، آن را در فر بگذارید، اجازه دهید پنیر ذوب شود و وقتی پیتزا هنوز گرم است نوش جان کنید. از ریختن موادی مثل سوسیس و کالباس بر روی پیتزا خودداری کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947253_226526f0f2b30f19b0ef0e47c15dc6f4.attach


اسپاگتی کدوسبز خام با سس مارینارا ( سس گوجه فرنگی و سیر )

برای دو نفر، به دو عدد کدو سبز پوست کنده، ۳ گوجه فرنگی، ۱ قاشق سوپ خوری از ادویه ی مورد علاقه ی خود، کمی نمک، ۱ عدد فلفل دلمه قرمز شیرین و یک فنجان گوجه فرنگی خشک شده نیاز دارید. استفاده از یک وسیله پوست کن سبزیجات باعث می شود نوارهای کدوسبز مثل فتوچینی شوند ( نوعی از پاستا که به اسپاگتی هم معروف است).
بقیه موادی که در بالا ذکر شد را در یک مخلوط کن بریزید. یک یا دو دقیقه بعد سس گوجه فرنگی شما آماده است. سس مارینارای خانگی را روی نوارهای کدوسبز بریزید.


 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947295_a18bbe4a2652f2aeb6a337c8629bf620.attach


سینه مرغ پر شده با اسفناج برای کسانی که می خواهند لاغر شوند

برای تهیه ی این غذا به مقداری فیله ی مرغ، ۱ فنجان برگ اسفناج، ۱ پیاز زرد خرد شده، ۱ فنجان پنیر فتا، ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، مقداری فلفل و نمک نیاز دارید. فیله را گرد کنید، سپس ۴ الی ۵ دقیقه پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید، اسفناج و سپس پنیر، فلفل و نمک را اضافه کنید.
همه آن ها را در فیله مرغ بپیچید و سپس با یک خلال دندان محکمش کنید. مرغ شکم پر را بر روی حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید. یادتان باشد که هر لحظه مرغ را بچرخانید. خلال دندان را بردارید و سرو کنید.


 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947340_eec28dd5a434f6616611622641acf46d.attach


سالمون تنوری و گیاه مارچوبه برای لاغر شدن

شما به مقداری فیله ی سالمون و مقداری برگ مارچوبه نیاز دارید. فر را از قبل بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ درجه ی فارنهایت گرم کنید. مارچوبه را روی سالمون قرار دهید، سپس ماهی را در فویل پوشیده شده با روغن آشپزی قرار دهید. از مقداری فلفل و نمک برای طعم دادن استفاده کنید، یک لیموی کوچک را در بالای فیله فشار دهید و همه آن ها را با باز گذاشتن یک فضای کوچک در فویل بپیچید. ماهی را در فر گذاشته و ۱۵ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید. غذا آماده است! آن را با سبزیجات تازه بخورید.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947410_a8b0bcd30bc0a3ab38f25e8019fc5fd7.attach


املت توسکانی برای کاهش وزن

۳ عدد تخم مرغ، ۲ عدد گوجه فرنگی قرمز، ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، یک چهارم از یک پیاز زرد متوسط، اندکی فلفل و مقداری نمک بردارید. پیازها را ۴ دقیقه سرخ کنید، سپس گوجه ها را اضافه کرده و مخلوط را تا زمانی که آب آن بخار شود بپزید. تخم مرغ های هم زده، فلفل و نمک را اضافه کنید و همه آن را چند دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزید.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1546947456_6c8b48097de4cc68fa77ec718f34cf38.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
  • اساطیر
  • پیانو
۲۷-دي-۱۳۹۷, ۱۰:۴۴ صبح
ارسال: #44
     
RE: ارسال غذاهای رژیمی
تاکو مرغ یک خوراک رژیمی :

  • ۴۵۰ گرم سینه مرغ پوست کنده، بدون استخوان و تکه شده

  • آب سه لیمو ترش

  • دو قاشق چای خوری پودر زیره

  • دو قاشق چای خوری پودر سیر

  • دو قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

  • دو عدد فلفل دلمه ای خرد شده ترجیحاً قرمز

  • یک عدد پیاز بنفش خرد شده

  • دو عدد فلفل سبز خرد شده

  • ۴ عدد نان ترتیلا

  • یک دسته گشنیز تازه خرد شده


  • تکه های مرغ را درون یک ظرف قرار بده و با آب یک لیمو ترش، یک قاشق چای خوری پودر سیر، یک قاشق چای خوری پودر زیره و یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز مزه دار کن. بگذار برای ۱۰ دقیقه بماند؛

  •  

  • یک ماهی تابه را روی حرارت متوسط اجاق قرار بده و آب یک لیمو ترش، یک قاشق چای خوری پودر زیره، یک قاشق چای خوری پودر سیر و یک قاشق چای خوری فلفل قرمز را به همراه تکه های فلفل دلمه ای، پیاز و فلفل سبز درون ماهی تابه اضافه کن تا برای حدود ۵ دقیقه پخته شود و سبزیجات پخته شود ولی هنوز ترد باشند؛

  •  

  • یک ظرف دیگر را روی حرارت متوسط اجاق گرم  کن و مخلوط مرغ را درون آن برای ۵ تا ۱۰ دقیقه تفت بده تا کاملاً مغز شوند و دیگر درون آن ها صورتی رنگ نباشد؛

  •  

  • نان های ترتیلا را درون دستمال آشپزخانه قرار بده و برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه درون مایکرویو گرم کن؛

  •  

  • درون هر نان ترتیلا به میزان کافی از مخلوط مرغ و سبزیجات قرار بده و روی آن ها را با آب لیمو ترش و برگ های گشنیز تزیین کن.

 تصویر: ./uploads/201901/post_91469_1547709238_4599d2c3b0b61c26adff9c46c81350fa.attach

هراسم نیست از آدمها , خدا صبح ها , در خانه ام آواز میخواند تصویر: /images/smilies/new/lub.png
نقل قول
 سپاس شده توسط Sahraa71
ارسال پاسخ

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.




ارسال پاسخ صفحه قبل صفحه بعد ثبت نام